Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro foliuje nadmiarowe pociągi rosyjskie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro foliuje nadmiarowe pociągi rosyjskie
fot. MW
W związku z realizacją dostaw 35 składów Siemens Inspiro do czasu otwarcia II linii metra i zwiększenia uruchomienia na I linii Metro Warszawskie będzie miało nadmiar pociągów. Część pociągów rosyjskich zostanie zafoliowana i odstawiona na terenie STP Kabaty.

Metro Warszawskie kupiło łącznie 35 składów Siemens Inspiro. Mają obsługiwać centralny odcinek II linii metra oraz I linię, na której od jesieni planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania (będzie to możliwe po zmianach w systemie sterowania i dostosowaniu taboru do wdrożenia zmodyfikowanego systemu SOP-2 jako podstawowego środka prowadzenia ruchu pociągów). Nowe pociągi są już sukcesywnie wdrażane do ruchu.

Przez pewien czas Metro będzie miało nadmiar składów. – Na I linię przeznaczonych będzie 15 Inspiro, co oznacza, że przy obecnym zapotrzebowaniu na nasze usługi można byłoby tyle samo pociągów wycofać z ruchu. Czynnikiem modyfikującym tę liczbę są konieczne przeglądy pociągów Metropolis-Alstom. Dodatkowym czynnikiem może być również planowane od jesieni wprowadzenie SOP2W na I linii – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy spółki. Przeglądy główne Metropolisów mają trwać do 2017 r.

Zgodnie z założeniami odstawiane są tylko składy rosyjskie – w pierwszej kolejności te, które w najbliższej przyszłości musiałyby przejść poważniejsze remonty. Odstawiony został już np. pociąg nr 38 z nowej dostawy z lat 2008-2009. Oznacza to, że część najstarszych składów rosyjskich wciąż pozostanie w ruchu.

– Składy są opakowywane w folię i niektóre elementy są zdemontowane, następnie pociągi są odstawiane na tory odstawcze na terenie STP Kabaty. W razie potrzeby będą mogły być szybko ponownie uruchomione, ale należy pamiętać, że pociągi te i tak będą podlegać koniecznym remontom związanym z ich przebiegami – mówi Malawko.

Dlaczego Metro kupiło więcej składów, niż aktualnie potrzebuje? – My nie planowaliśmy zakupów na teraz, tylko także na kolejne kilkanaście lat. Metro będzie się rozwijać – przypomina Malawko. Nie wiadomo jeszcze kiedy wszystkie składy, które zostaną odstawione, przydadzą się ponownie. Mogłyby zostać ponownie włączone do ruchu po skierowaniu części Inspiro na wydłużoną o kolejne odcinki II linię metra albo w wyniku zwiększenia uruchomienia na I linii. Organizator komunikacji, Zarząd Transportu Miejskiego, musiałby wpierw wyasygnować na to dodatkowe środki.

Zwiększenie częstotliwości od jesieni ma być osiągnięte przede wszystkim dzięki podniesieniu prędkości i zmianom w systemie sterowania, co przełożyć się ma na krótszy czas wykonania obiegu i obrotu. Dzięki temu będzie można „odzyskać” kilka składów – pociągi będą w stanie przewieźć taką samą liczbę pasażerów w krótszym czasie. Pasażerowie obciążonego i popularnego metra już teraz zasługują na te zmiany. Zgodnie z prognozami po otwarciu II linii wzrośnie liczba podróżnych także na I linii, więc niewykluczone, że w dłuższej perspektywie konieczne będzie zwiększenie liczby składów w ruchu. O ile znajdą się na ten cel środki w kasie miejskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Pozostałe z wątku:

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5