Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Dwie oferty na projekt stacji Muranów i Plac Konstytucji na I linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Dwie oferty na projekt stacji Muranów i Plac Konstytucji na I linii
fot. WU
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na zaprojektowanie od dawna planowanych dodatkowych stacji na I linii – A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów – których budowę odłożono pod koniec lat 80. XX w. Wystartowały firmy od dawna związane z rozbudową warszawskiego metra – ILF i Metroprojekt.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie prac przedprojektowych oraz projektu budowlanego dla stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na funkcjonującej I linii metra wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej.

Stacja Plac Konstytucji miałaby powstać w ciągu Marszałkowskiej na odcinku od pl. Konstytucji do Wilczej. Zakres prace obejmować będzie przebudowę tunelu szlakowego B12/B13 (łączącego obecnie stacje A11 Politechnika i A13 Centrum), a także rozbudowę systemu wentylacji dla tuneli szlakowych B12 i B13 wraz z budową wentylatorni szlakowych i czerpnio-wyrzutni.

Stacja Muranów przewidziana jest w ciągu ul. gen. Andersa, od rejonu skrzyżowania z ul. M. Anielewicza do rejonu skrzyżowania z ul. Stawki. Również w tym przypadku przewidziano przebudowę tunelu szlakowego B16/B17 (łączącego obecnie stacje A15 Ratusz Arsenał i A17 Dw. Gdański) oraz rozbudowę systemu wentylacji dla tuneli szlakowych.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Swoje propozycje złożyły dwie firmy – ILF, który oferuje wykonanie usługi za 7,614 mln zł brutto i Metroprojekt, który proponuje 7,364 mln zł brutto. Złożone oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, który został określony na kwotę ponad 7,702 mln zł brutto.

Obie firmy mają bardzo bogate doświadczenie w realizacji dokumentacji projektowej dla rozbudowy warszawskiego metra. O wyborze zdecydują cena (40%) oraz doświadczenie projektantów (60%). Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy. Założono, że nadzór autorski miałby być pełniony w okresie do końca 2026 r. Więcej o założeniach inwestycji piszemy tutaj.

Decyzję o odłożeniu budowy stacji A12 Plac Konstytucji (gdzie wcześniej zakładano przesiadkę na III linię metra) i A16 Muranów podjęto w 1989 r. ze względu na oszczędności. Przez to powstała dosyć paradoksalna sytuacja: odstępy między stacjami w centrum są większe niż na obrzeżach. I tak odległość między osiami peronów stacji Politechnika i Centrum wynosi 1450 m. Po wybudowaniu stacji Plac Konstytucji odległość do Politechniki wyniesie 592 m (wciąż więcej niż między Centrum a Świętokrzyską), a do Centrum 858 m. Obecnie odległość między osiami peronów stacji Ratusz i Dworzec Gdański wynosi 1534 m. Po wybudowaniu stacji Muranów odległość do Ratusza wynosić będzie 635 m, a do Dworca Gdańskiego 899 m.

Jak wcześniej przekonywało Metro, dobudowa tych przystanków radykalnie poprawi dostępność komunikacji zbiorowej w centrum miasta, bez wpływu na pogorszenie częstotliwości kursowania. Podróżni w śródmieściu będą mieli nie więcej niż 400 m do najbliższej stacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5