Od marca do ruchu w godzinach popołudniowego szczytu na I linii warszawskiego metra zostanie wprowadzony dodatkowy pociąg. Częstotliwość kursowania zwiększy się o… pięć sekund, ale i tak przyniesie to sporą poprawę dla pasażerów.
Obecnie pociągi w popołudniowym szczycie kursują 34 pociągi z częstotliwością co 2 minuty 35 sekund. Wkrótce jednak, dzięki skierowaniu do ruchu w tej porze dodatkowego składu rozkładowa częstotliwość poprawi się o… pięć sekund. Nawet jednak tak pozornie niewielka korekta przyniesie poprawę – pięć sekund oznacza zwiększenie podaży miejsc w pociągach metra o ponad 1100 miejsc.
Decyzję o zwiększeniu liczby pociągów podjęto po niedawnych testach z dodatkowym pociągiem. Wypadły one korzystnie – tzn. dodatkowy skład w ruchu nie powodował utrudnień ani zatorów. Zmiana wejdzie w życie 1 marca br.
Zwiększenie częstotliwości w metrze jest możliwe po z
eszłorocznych zmianach w sposobie kursowania pociągów. Semafory zostały na stałe wyłączone, a ruch pociągów odbywa się w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową. Dzięki temu pociągi mogą kursować w mniejszych odstępach i zachowana jest większa płynność. Odcinki SOP-owskie są znacznie krótsze niż odstępy wyznaczane przez semafory. Rano kursuje teraz 36 składów z częstotliwością 2 minuty 20 sekund.