Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Dużych zmian nie będzie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Dużych zmian nie będzie?
fot. WU
Dużo dyskusji wzbudza ciasny łącznik przesiadkowy między liniami metra na stacji Świętokrzyska. – Powołaliśmy grupę roboczą, w której udział biorą projektanci, przedstawiciele ZTM-u i Metra. Jej celem jest przedstawienie rozwiązań – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Jak przyznaje, raczej nie uda się wprowadzić żadnych zmian przed przedłużeniem II linii metra na Targówek.

Jednym z mankamentów warszawskiego metra jest łącznik przesiadkowy między liniami na stacji Świętokrzyska. Obecnie korzysta z niego ok. 50 tys. pasażerów dziennie. Już teraz pasażerowie metra skarżą się na zatłoczenie i funkcjonalność łącznika, który nie jest dostosowany do rosnących potoków podróżnych. To rodzi obawy o dalsze jego funkcjonowanie, zwłaszcza po przedłużeniu II linii metra.

Przedstawiciele miasta przekonywali, że inaczej łącznika w tej przestrzeni nie dało się zrobić. Ostatecznie jednak jednostki miejskie podjęły działania na rzecz poprawy sytuacji na Świętokrzyskiej. – Powołaliśmy grupę roboczą, w której udział biorą projektanci, przedstawiciele ZTM-u i Metra. Wydaje się, że zebraliśmy dostateczną dokumentację, która pozwala nam na zdiagnozowanie problemu i szukanie rozwiązań. W niedługim czasie będziemy mogli przedstawić sposób rozwiązania organizacji ruchu między I a II linią. Przejście musi być bezpieczne i zgodne z przepisami – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Często w komentarzach – jako czynnik ograniczający przepustowość i płynność przejścia – wskazywane są schody ruchome, które znajdują się jedynie na części długości łącznika. Pojawiają się postulaty ich zastąpienia schodami zwykłymi. Taki scenariusz wydaje się jednak mało prawdopodobny. – Trzeba policzyć i ocenić, czy możliwości ingerencji inwestycyjnej dawałyby pożądane efekty w stosunku do poniesionych nakładów – nie ukrywa Jerzy Lejk.

Jak wynika z naszych informacji, rozważane są przede wszystkim prostsze (i tańsze) rozwiązania, które jednak niekoniecznie znacząco muszą poprawić warunki przesiadania się. Pisaliśmy już o pomyśle, przedstawionym przez dyrektora ZTM-u, zakładającym budowę bramek, które miałyby bardziej rozkładać ruch. To jednak przesuwa po prostu problem w inne miejsce – peron linii M2, z wielkimi kolumnami i wąskimi przejściami przy klatkach schodowych, również nie zapewnia odpowiednich warunków dla oczekiwania rosnącej liczby pasażerów. Słychać też, nieoficjalnie, o innych koncepcjach, jak rozdzielenie potoków ruchu – np. barierką – bądź  wprowadzenie ruchu jednokierunkowego.

Żadnych zmian nie uda się wprowadzić do czasu otwarcia kolejnego odcinka II linii, na Targówek. – Nie wiem, czy wystarczy czasu – nie ukrywa prezes Metra. Przedstawiciele Metra i miasta cały czas podkreślają, że pasażerowie nie są skazani na korzystanie wyłącznie z łącznika przesiadkowego. – Przypomnę tylko, że przejścia między I a II linią na Świętokrzyskiej są dwa – przez poziom antresoli, jak i przez łącznik między peronami. Odległość, liczona między środkami peronu, w przypadku antresoli to 164 m, a w przypadku łącznika – 165 m. To są równoważne przejścia – wskazuje Jerzy Lejk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5