Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Dużych zmian nie będzie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Ciasny łącznik na Świętokrzyskiej. Dużych zmian nie będzie?
fot. WU
Dużo dyskusji wzbudza ciasny łącznik przesiadkowy między liniami metra na stacji Świętokrzyska. – Powołaliśmy grupę roboczą, w której udział biorą projektanci, przedstawiciele ZTM-u i Metra. Jej celem jest przedstawienie rozwiązań – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Jak przyznaje, raczej nie uda się wprowadzić żadnych zmian przed przedłużeniem II linii metra na Targówek.

Jednym z mankamentów warszawskiego metra jest łącznik przesiadkowy między liniami na stacji Świętokrzyska. Obecnie korzysta z niego ok. 50 tys. pasażerów dziennie. Już teraz pasażerowie metra skarżą się na zatłoczenie i funkcjonalność łącznika, który nie jest dostosowany do rosnących potoków podróżnych. To rodzi obawy o dalsze jego funkcjonowanie, zwłaszcza po przedłużeniu II linii metra.

Przedstawiciele miasta przekonywali, że inaczej łącznika w tej przestrzeni nie dało się zrobić. Ostatecznie jednak jednostki miejskie podjęły działania na rzecz poprawy sytuacji na Świętokrzyskiej. – Powołaliśmy grupę roboczą, w której udział biorą projektanci, przedstawiciele ZTM-u i Metra. Wydaje się, że zebraliśmy dostateczną dokumentację, która pozwala nam na zdiagnozowanie problemu i szukanie rozwiązań. W niedługim czasie będziemy mogli przedstawić sposób rozwiązania organizacji ruchu między I a II linią. Przejście musi być bezpieczne i zgodne z przepisami – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Często w komentarzach – jako czynnik ograniczający przepustowość i płynność przejścia – wskazywane są schody ruchome, które znajdują się jedynie na części długości łącznika. Pojawiają się postulaty ich zastąpienia schodami zwykłymi. Taki scenariusz wydaje się jednak mało prawdopodobny. – Trzeba policzyć i ocenić, czy możliwości ingerencji inwestycyjnej dawałyby pożądane efekty w stosunku do poniesionych nakładów – nie ukrywa Jerzy Lejk.

Jak wynika z naszych informacji, rozważane są przede wszystkim prostsze (i tańsze) rozwiązania, które jednak niekoniecznie znacząco muszą poprawić warunki przesiadania się. Pisaliśmy już o pomyśle, przedstawionym przez dyrektora ZTM-u, zakładającym budowę bramek, które miałyby bardziej rozkładać ruch. To jednak przesuwa po prostu problem w inne miejsce – peron linii M2, z wielkimi kolumnami i wąskimi przejściami przy klatkach schodowych, również nie zapewnia odpowiednich warunków dla oczekiwania rosnącej liczby pasażerów. Słychać też, nieoficjalnie, o innych koncepcjach, jak rozdzielenie potoków ruchu – np. barierką – bądź  wprowadzenie ruchu jednokierunkowego.

Żadnych zmian nie uda się wprowadzić do czasu otwarcia kolejnego odcinka II linii, na Targówek. – Nie wiem, czy wystarczy czasu – nie ukrywa prezes Metra. Przedstawiciele Metra i miasta cały czas podkreślają, że pasażerowie nie są skazani na korzystanie wyłącznie z łącznika przesiadkowego. – Przypomnę tylko, że przejścia między I a II linią na Świętokrzyskiej są dwa – przez poziom antresoli, jak i przez łącznik między peronami. Odległość, liczona między środkami peronu, w przypadku antresoli to 164 m, a w przypadku łącznika – 165 m. To są równoważne przejścia – wskazuje Jerzy Lejk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij