Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: 6 km folii, 13 Inspiro w ruchu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-05-2014
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: 6 km folii, 13 Inspiro w ruchu
fot. MW
Pasażerów warszawskiego metra wozi już 13 składów Siemens Inspiro z 35 zamówionych przez Metro Warszawskie. Wprowadzanie nowych pociągów do ruchu wiąże się z odstawianiem i foliowaniem kolejnych składów rosyjskich. Spółka kupiła niedawno w tym celu blisko sześć kilometrów folii tunelowej.

Do ruchu włączane są sukcesywnie kolejne pociągi Inspiro, wyprodukowane przez konsorcjum Siemensa i Newagu. Na dzień dzisiejszy (16 maja) dopuszczenie ma trzynaście składów (numery 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 51, 52, 53, 55, 56, 57). W sumie producent dostarczył już do Warszawy 22 składy z 35 zamówionych przez Metro Warszawskie.

Nowe składy mają wzmocnić I linię (ok. 15 pociągów) i obsłużyć centralny odcinek II linii (ok. 20 składów). W związku z wprowadzaniem kolejnych Inspiro do ruchu Metro Warszawskie przez pewien czas będzie miało nadmiar pociągów, tym bardziej, że decyzja o znacznym zwiększeniu uruchomienia nie zapadła. – Na I linię przeznaczonych będzie 15 Inspiro, co oznacza, że przy obecnym zapotrzebowaniu na nasze usługi można byłoby tyle samo pociągów wycofać z ruchu. Czynnikiem modyfikującym tę liczbę są konieczne przeglądy pociągów Metropolis-Alstom. Dodatkowym czynnikiem może być również planowane od jesieni wprowadzenie SOP-2W na I linii – mówił nam niedawno Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Jak pisaliśmy, spółka podjęła decyzję o odstawieniu części składów rosyjskich – w pierwszej kolejności tych, które w najbliższej przyszłości musiałyby przejść poważniejsze remonty. Na terenie STP odstawiono już osiem składów – zarówno z pierwszych dostaw (1, 2, 8, 10, 12), jak i nowszych z lat 2008-2009 (34, 38 i 40). – Do odstawienia są przygotowywane dwa kolejne składy – mówi Krzysztof Malawko.

Pociągi są foliowane w celu ochrony przed wpływem warunków atmosferycznych. Metro Warszawskie zamówiło tabletki i pochłaniacze wilgoci, a także 175 rolek folii tunelowej zielonej o łącznej długości 5775 m i powierzchni 69 300 m kw. Nie wiadomo kiedy składy ponownie wrócą do ruchu – mogłoby to nastąpić po skierowaniu części Inspiro na wydłużoną o kolejne odcinki II linię metra albo w wyniku zwiększenia uruchomienia na I linii. Wpierw jednak ZTM musiałby wyasygnować na to dodatkowe środki.

Na razie na jesieni planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania metra, co będzie możliwe przede wszystkim dzięki podniesieniu prędkości z 60 do 80 km/h i zmianach w systemie sterowania ruchem. Trwa właśnie dostosowanie taboru do wdrożenia zmodyfikowanego systemu SOP-2W jako podstawowego środka prowadzenia ruchu pociągów. Jak zapewniają przedstawiciele Metra, prace toczą się terminowo. Cały czas odbywają się też testy systemu. – System SOP-2W ma świadectwo bezterminowe i dla każdego składu producent wydaje potwierdzenie zgodności z typem. Formalne warunki są spełnione – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik spółki.

Zgodnie z zapisami specyfikacji przetargowej na dostosowanie taboru decyzję dotyczącą montażu i uruchomienia zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu SOP-2W w starych pociągach rosyjskich spółka miała podjąć do końca kwietnia br. Jak informuje teraz Metro, pociągi będą dostosowywane.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Karolin: Ruszają prace konstrukcyjne obiektów kubaturowych

Przestrzeń

Metro na Karolin: Ruszają prace konstrukcyjne obiektów kubaturowych

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Metro na Karolin: Ruszają prace konstrukcyjne obiektów kubaturowych

Przestrzeń

Metro na Karolin: Ruszają prace konstrukcyjne obiektów kubaturowych

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5