Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy piątego poziomu utrzymania 40 pudeł rosyjskich wagonów metra serii 81. Naprawy, przy okazji której pociągi zmienią swoje barwy, rozpisane są na lata 2019-2021.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie naprawy piątego poziomu utrzymania P5 czterdziestu pudeł wagonów serii 81. Rozpoczną się one na początku II półrocza 2019 r. i potrwają do końca 2021 r.
Naprawie podlegać będzie osiem wagonów czołowych z kabiną maszynisty typu 81-572.1 i 81-572.2 oraz 32 wagonów pośrednich typu 81-714.3, 81-573.1 oraz 81-573.2. Wagony będą przygotowywane w partiach po sześć wagonów bądź po cztery wagony (w 2019 r. – dwie parte czterowagonowe, w 2020 r. – cztery partie szęściowagonowe oraz jednak czterowagonowa, a w 2021 r. – jedna czterowagonowa). Transport wagonów może odbywać się wyłącznie na platformach przewozowych z uwagi na częściowy demontaż aparatury pneumatycznej i agregatu sprężarkowego. Naprawa partii sześciowagonowej wraz z dostawami nie może przekraczać 60 dni (z wyjątkiem pierwszej partii, która może zająć 67 dni), natomiast partii czterowagonowej – 40 dni (termin pierwszej partii – max 47 dni).
W zakres naprawy P5 wchodzą: naprawa okien wraz z wymianą szyb, wymiana uszczelek, naprawa poręczy, regeneracja pulpitów maszynisty, wymiana wykładziny i sklejki podłogi, malowanie osłon pod siedzeniami, naprawa klap w podłodze, wymiana listew przypodłogowych, rolek drzwiowych, magistrali powietrznej drzwiowej, czyszczenie kratek wentylacyjnych, kontrola spoin elementów konstrukcyjnych, wykonanie pomiarów geometrii pudeł wagonów, wymiana zużytych poręczy, odnowienie numerów wagonów, naprawa gniazda reflektorów, próba szczelności. Przewidziano malowanie całego pudła oraz naprawę malatury. Niebieski pasek zamieni się w żółty, a przód wagonu stanie się czerwony.
Metro zwraca uwagę na indywidualne wykonanie i montaż wielu elementów (ramy okienne, poręcze, mocowania siedzeń, pulpity, orurowanie). Wcześniejsze naprawy wykazały, że jedna rurka może nie pasować w tym samym miejscu w innym wagonie, dlatego też wykonawca naprawy powinien przed demontażem oznaczyć elementy i powtórnie zamontować je w te same miejsca.
mat. MWTermin składania ofert mija 4 kwietnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały usługę remontu i malowania co najmniej 10 pudeł wagonów pasażerskich bądź ezt. O wyborze zdecydują cena (60%), przedłużenie okresu gwarancji oraz rękojmi (24%) oraz skrócenie czasu naprawy pojedynczej, sześciowagonowej i czterowagonowej partii wagonów (16%). Maksymalną liczbę punktów będzie można otrzymać za zaoferowanie skrócenia terminu z 47 dni do 19 dni.
To już kolejne naprawy P5 rosyjskich wagonów. W 2017 r. Metro Warszawskie
rozstrzygnęło przetarg na wykonanie naprawy 64 pudeł rosyjskich wagonów metra serii 81, rozplanowanej na lata 2017-2019. Zamówienie o wartości 18,34 mln zł brutto trafiło do ZNTK Mińsk Mazowiecki.