Metro Warszawskie otworzyło oferty w wielkim przetargu na wymianę wysłużonych wind na stacjach I linii. W sumie roboty, które potrwają do 2022 r., obejmą 30 dźwigów między Kabatami i Ratuszem. Wygląda na to, że spółce uda się nieco zaoszczędzić: i to dzięki ofercie jednego ze światowych producentów.
Przedmiotem przetargu jest wymiana 30 dźwigów osobowych na I linii metra na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A15 Ratusz. Najstarsze urządzenia są w ciągłej i intensywnej eksploatacji od momentu otwarcia metra w 1995 r., co przekłada się też na ich awaryjność. Problemem są zużycie urządzeń czy trudności w dostępie do części zamiennych.
– Najstarsze hydrauliczne windy wymieniamy na dźwigi z napędem elektrycznym. Są nowocześniejsze, szybsze i wygodniejsze. Dążymy do ujednolicenia rozwiązań, dlatego też przetarg obejmuje aż 30 urządzeń – wskazuje Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego. W każdej windzie znajdzie się monitoring,
Instalowane będą nowe dźwigi elektryczne bez maszynowni w istniejącym szybie. Prace obejmą windy na stacjach Kabaty (3 szt.), Natolin (3 szt.), Imielin (1 szt.), Stokłosy (1 szt.), Ursynów (1 szt.), Służew (1 szt.), Wilanowska (3 szt.), Wierzbno (3 szt.), Racławicka (1 szt.), Pole Mokotowskie (3 szt.), Politechnika (3 szt.), Centrum (3 szt.), Świętokrzyska (1 szt.), Ratusz (3 szt.). Roboty będą prowadzone przy czynnych stacjach, a czas wyłączenia dźwigu z użytku nie może przekroczyć pięciu tygodni. Zdemontowane komponenty istniejących dźwigów posłużą jako części zamienne.
W piątek 14 czerwca minął termin składania ofert. Jedynym kryterium wyboru jest cena, co rodziło obawy o jakość prac. Złożone oferty rozwiewają wątpliwości – najtańszą ofertę złożył polski oddział firmy Schindler, która jest jednym ze światowych producentów wind i schodów ruchomych. Schindler zaproponował realizację prac za 4,8 mln zł brutto. To poniżej budżetu, określonego na kwotę 7 mln zł brutto. W kwocie tej mieści się jeszcze oferta firmy Techwind z Banina o wartości blisko 5 mln zł brutto. Liftprojekt Inżynieria Dźwigowa wycenił prace na blisko 9 mln zł brutto.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2022 r. Całe urządzenia mają być objęte min. 24-miesięczną gwarancją. Do tego przewidziano 60 miesięcy gwarancji na pasy nośne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.