Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Targówek: Tarcze szykują się do drążenia kolejnych tuneli (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Obie tarcze, po wydrążeniu pierwszych równoległych tuneli odcinka wschodniego-północnego, znajdują się teraz na stacji C17 Targówek. Maszyny, inaczej niż na odcinku centralnym, są przesuwane przez gotowy korpus stacji. Pod koniec przyszłego tygodnia tarcza Maria ma zacząć drążenie kolejnego tunelu – w stronę stacji C16 Szwedzka. – Zakończenie drążenia tuneli przewidujemy na przełomie grudnia i stycznia – mówi Paweł Skorupa, kierownik kontraktu z firmy Astaldi.

Jak pisaliśmy, pierwsze równoległe tunele odcinka wschodniego-północnego od stacji C18 Trocka do stacji C17 Targówek są już w całości wydrążone. Dwie tarcze – Maria, która drąży tunel dla przyszłych pociągów jadących od centrum na Targówek oraz Anna, która wykonuje tunel dla pociągów z Targówka do centrum – znajdują się na stacji C17 Targówek.

Pierwsza z Targówka ponownie ma ruszyć tarcza Maria. – Tarcza zrobiła już swoje, wydrążyła pierwszy tunel o długości ponad 400 m. Jest przygotowywana do dalszej pracy. Planujemy, jeśli wszystko pójdzie dobrze, w przyszły piątek (21 lipca) rozpocząć drążenie. Do przejścia będzie ponad 600 metrów. Tarcza Anna jest w trakcie serwisowania – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Anna ma ruszyć około trzy tygodnie później.

Inaczej niż na odcinku centralnym II linii, tarcze są przez stację przeciągane. – To nowoczesne rozwiązanie, które w trakcie realizacji centralnego odcinka nie było powszechne. Sprawdziliśmy je już na innych placach budowy. Ułatwia ono prace po przejściu tarcz – mamy tutaj tylko szyny mocowane do płyty dennej – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi. – Wcześniej była wykonywana kołyska w płycie dennej, czyli zagłębienie, w którym najczęściej montowano trzy dolne części pierścienia obudowy i maszyna odpychała się od ostatniego z tych pierścieni – dodaje rzecznik. Teraz budowa skraca się o czas, który był potrzebny na rozbiórkę tych elementów po przejściu tarczy. – Mamy specjalny wózek, na którym umieszczana jest tarcza, następnie ten wózek dzięki siłownikom hydraulicznym jest przesuwany do przodu po ułożonych torach – wyjaśnia Witczyński. Jak dodaje, wymaga to dużej pracy przygotowawczej i dokładności w pomiarach, by tarcza zachowała odpowiednie położenie. Nie jest to jedyna zmiana. – Budując odcinek centralny, w miejscu, gdzie stacja wchodziła do stacji, był budowany tzw. ślepy tunel. To była zabetonowana przestrzeń, przez którą tarcza się wwiercała – dodaje Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym ma potrwać jeszcze kilka miesięcy. – Realizacja następnego odcinka D17 (do stacji C16 Szwedzka) ma potrwać do września, natomiast ostatniego – D16 (do stacji C15 Dworzec Wileński) – zakończy się przełomie grudnia i stycznia – mówi Paweł Skorupa, kierownik kontraktu z firmy Astaldi. – Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, a nawet nieco go wyprzedzają. Planujemy tutaj uruchomić metro w 2019 r. – zapowiada Kaznowska. Nieco mniej zaawansowane są prace na odcinku zachodnim, którego realizacja rozpoczęła się później. – Na Woli planujemy uruchomienie tarcz pod koniec stycznia bądź na początku lutego – mówi wiceprezydent.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5