Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Druga tarcza już na Szwedzkiej. Pozostał jeszcze jeden odcinek tunelu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Druga tarcza już na Szwedzkiej. Pozostał jeszcze jeden odcinek tunelu
fot. fb Renaty KaznowskiejMoment przebijania się tarczy na Szwedzką
Dzisiaj (23 września) na stację metra C16 Szwedzka przebiła się druga z tarcz TBM, drążących tunele wschodniego-północnego odcinka II linii. Do tej pory maszyna wydrążyły ponad 1 km tunelu. Zakończenie drążenia ma nastąpić na przełomie roku.

Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, poinformowała dzisiaj, że tarcza TBM Anna, drążąca tunel północnym na odcinku wschodnim-północnym II linii metra, którym w przyszłości pojadą pociągi w kierunku centrum, przebiła się na właśnie na drugą na swojej trasie stację – C16 Szwedzka. Oznacza to, że już oba tunele łączące stacje C17 Targówek i C16 Szwedzka są gotowe – Maria, która drążyła równoległy tunel południowy, dla pociągów w kierunku Targówka, przebiła się na Szwedzką na początku września.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym rozpoczęło się na początku maja – o dwa miesiące wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pierwsza ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, a na przełomie maja i czerwca wystartowała Anna. Tarcze do stacji Szwedzka wydrążyły już o. 1076 m tunelu, a w sumie do wykonania mają ok. 2,2 km tunelu (z wyłączeniem odcinków stacyjnych).

Na Szwedzkiej obie tarcze przejdą przegląd i z wykorzystaniem zmienionych technologii zostaną przesunięte przez teren stacji. Jak informuje wykonawca, budowa ostatniego odcinka – D16 do stacji C15 Dworzec Wileński – ma zakończyć się na przełomie grudnia i stycznia. Za torami odstawczymi na Dworcu Wileńskim przewidziano komorę demontażową dla tarcz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5