Mercedes, w segmencie autobusów miejskich, wciąż nie pokazał samodzielnie na wielkich targach autobusowych pojazdu w pełni elektrycznego. Pokazał natomiast kolejną rozwojową hybrydę.
Na bardzo bogatym stoisku Daimler Buses z trudem można było znaleźć ofertę dla komunikację miejskiej. Można było tu obejrzeć znany także w Polsce 12-metrowy model Citaro, tym razem w wersji hybrydowej, z jeszcze bardziej udoskonalonymi rozwiązaniami napędowymi. Standardowej długości Citaro Hybrid ma więc nowe sterowanie elektrohydrauliczne, które w opinii Mercedesa, pozwala na jeszcze większą redukcję zużycia paliwa – do 8,5%. Silnik elektryczny przeniesiono wprost z osobowego Mercedesa S klasy, pozwoliło to na oszczędność wagi, ponieważ hybryda waży tylko o 156 kg więcej niż jej w pełni spalinowy odpowiednik. Warto zaznaczyć, że do magazynowania energii elektrycznej w hybrydzie, stosowane są superkondensatory.
Pełna gama hybryd i nowy City Sprinter
Z nowym Citaro Hybrid Mercedes udostępnia do sprzedaży niemal pełną paletę swoich autobusów w wersji hybrydowej – od pojazdów midi do przegubowców (jedynie z wyjątkiem 4-osiowych, bardzo długich CapaCity, niesprzedawanych w Polsce). Hybrydowe mogą być także autobusy na gaz – w wersji NGT.
Obok Citaro Hybrid Mercedes pokazał również niewielkiego, całkowicie niskopodłogowego Sprintera City 45. Pojazd napędzany jest przez wysokoprężny silnik o mocy 143 KM.
Kiedy zobaczymy e-bus Mercedesa?
W Kortrijk pojawiły się pytania, kiedy Mercedes, wzorem Volvo czy Scanii, zdecyduje się na pokaz pierwszego e-busa.
– Elektryczne Citaro będzie udostępnione przewoźnikom do testów w 2018 roku, do produkcji seryjnej ma trafić w 2019. Pozwoli nam to odegrać poważną rolę na rynku w 2020 roku, kiedy spodziewamy się rekordowej liczby przetargów na bezemisyjny tabor – powiedział Hartmut Schick, prezes zarządu Daimler Buses. – E-bus nie będzie miał wiele wspólnego z pojazdami dieslowskimi. Nowy będzie oczywiście napęd, ale także osie, system kierowania autem, przeniesienie napędu. Wszystko będzie gruntownie przemyślane – dodał szef Damler buses.
Obecnie producent buduje swoją fabrykę baterii do wszystkich modeli pojazdów elektrycznych, które będą jeździć pod znakiem gwiazdy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.