Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mercedes coraz mocniejszy w elektrobusach. Dostawa do Wiesbaden

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-04-23 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mercedes coraz mocniejszy w elektrobusach. Dostawa do Wiesbaden
fot. WU
Mercedes otrzymał dwa duże zamówienia na swoje elektryczne autobusy E–Citaro, które premierę miały zaledwie rok temu. 56 z nich trafi do Wiesbaden, a kolejne 16 do Hamburga. Większość pojazdów z pierwszej wspomnianej dostawy będzie korzystało z ultranowoczesnych baterii.

Pierwsze zamówienie dotyczy 56 E–Citaro dla przewoźnika ESWE Verkehrsgesellschaft mbH z Wiesbaden. Pierwsze 15 autobusów zostanie dostarczonych jeszcze w tym roku i będą wyposażone w standardowe baterie o pojemności 292 kWh. Ale 41 autobusów, których dostawa jest planowana na 2020 r. ma być wyposażonych w nowoczesne baterie w których elektrolit nie jest płynny, a stały, co pozwala na zmniejszenie ich objętości. O ile pierwsze 15 autobusów zyska wspomnianą pojemność dzięki 12 pakietom baterii, w przypadku kolejnych 41 autobusów zaledwie 7 pakietów baterii zapewni pojemność 441 kWh.

Dzięki temu mercedesy, nawet podczas srogiej zimy (ogrzewanie autobusów ma być całkowicie elektryczne, zasilane z baterii) są w stanie przejechać na jednym ładowaniu 200 km. Ten wynik potwierdzono testem SORT2. W standardowych warunkach ich zasięg określono na minimum 280 km.

Drugie zamówienie dla przewoźnika Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein dotyczy 16 autobusów z klasycznymi bateriami o pojemności łącznej 292 kWh.

W Wiesbaden Mercedes będzie odpowiedzialny nie tylko za dostawę autobusów, ale też za dostawę infrastruktury, w tym przebudowę zajezdni i dostosowanie jej dla potrzeb elektrobusów.

W Hamburgu dostawa E–Citaro to część większego planu tamtejszego przewoźnika. Od przyszłego roku VHH ma zamiar kupować wyłącznie pojazdy zeroemisyjne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mediolan. Solaris i Mercedes walczą w przetargu na 250 elektrobusów

Prawo & Finanse

Mediolan. Solaris i Mercedes walczą w przetargu na 250 elektrobusów

Jakub Dybalski 02 stycznia 2019

Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Mobilność

Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Jakub Dybalski 27 października 2018

Solarisy jadą do Berlina

Komunikacja

Solarisy jadą do Berlina

jd/inf. pras. 17 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5