Jak
poinformował serwis road.cc Mediolan przyjął plan dotyczący rozwoju sieci dróg rowerowych, którego wartość to 200 milionów euro. Cambio’ Biciplan, bo tak nazywa się ten dokument, ma sprawić, że 20% podróży w mieście będzie realizowanych przez rowery. Jest to jeden z celów, które przyświecają władzom stolicy Lombardii.
Nowa sieć dróg rowerowych ma liczyć 750 kilometrów i uwzględniać zarówno już istniejące trasy, jak i te, które dopiero powstaną. Łącznie ma ich być 24 z czego 16 z nich będzie promieniści odchodzić do centrum miasta w kierunku miast położonych pod Mediolanem, jak Lodi, Bergamo czy Crema . Ponadto na sieć złożą się także 4 trasy prowadzone na planie koła o różnych średnicach, których środkiem jest Mediolan. Pozostałe 4 trasy będą swego rodzaju autostradami i będą się charakteryzować długością znacząco większą od pozostałych szlaków.
Jednym z celów jakie przyświecają twórcom inicjatywy jest to, żeby nowa sieć rowerowa połączyła 80% Mediolanu. Władze miasta chcą, aby odległość najbliższej ścieżki rowerowej od każdego punktu wchodzącego w zasięg całej sieci, wynosiła maksymalnie jeden kilometr. Pierwsza trasa ma być gotowa już tego lata, a całość systemu ma zostać oddana do użytku w 2035 roku.