Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Mediolan. Solaris i Mercedes walczą w przetargu na 250 elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-01-02 14:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mediolan. Solaris i Mercedes walczą w przetargu na 250 elektrobusów
Fot. Solaris
Według włoskich mediów tylko Solaris i Mercedes złożyły oferty w olbrzymim ramowym przetargu na maksymalnie 250 autobusów elektrycznych dla Mediolanu. W przypadku wygranej polski producent może zarobić sporo ponad 100 mln euro.

Przetarg został zapowiedziany przez dyrektora ATM Arrigo Giannę jeszcze w październiku zeszłego roku. Włoskie media o uczestnikach poinformowały przed świętami. Oferty złożyły Solaris i Mercedes. Według włoskich dziennikarzy niespodzianką jest brak oferty Iveco (które przegrało z Solarisem poprzedni przetarg autobusowy w Mediolanie) i BYD-a, który jest aktywny we Włoszech.

Umowa określa, że pierwsza partia – 40 autobusów – ma zostać dostarczona na początku 2020 r., a zwycięzca przetargu może finalnie sprzedać do 250 pojazdów.

Przetarg jest efektem planowanych w Mediolanie zmian, zakładających całkowite przestawienie taboru autobusowego na zerową emisję do 2030 r. Już od 2019 r. ATM nie będzie kupowało autobusów z silnikiem diesla, co jest podobną deklaracją jak zeszłoroczna deklaracja warszawskich MZA (stołeczny przewoźnik kupuje już tylko autobusy elektryczne i gazowe).

Niemiecki gigant autobusowy w zeszłym roku ruszył z produkcją pojazdów elektrycznych e-Citaro. Pierwsze egzemplarze już trafiły m.in. do Hamburga i Berlina. Solaris jednak jest w Mediolanie mocno „zadomowiony”. W zeszłym roku dostarczył 10 elektrobusów do tego miasta i wygrał przetarg na dostawy od 30 do 80 trolejbusów. Włoskie media wskazują, że autobusy Solarisa i Mercedesa nie różnią się specjalnie konstrukcją.

W 2018 r. we Włoszech sprzedano w sumie 60 autobusów elektrycznych. Połowę z tego dostarczył Solaris (poza Mediolanem, również do Bergamo i Bolzano) a połowę – BYD.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mediolan rusza z testami płatności kartą w metrze

Komunikacja

Mediolan rusza z testami płatności kartą w metrze

Jakub Dybalski 01 czerwca 2018

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Prawo & Finanse

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2018

Mediolan kupuje do 80 nowych tramwajów

Prawo & Finanse

Mediolan kupuje do 80 nowych tramwajów

Jakub Dybalski 17 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5