Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mazowsze: Wolne środki w Funduszu Autobusowym. Będzie nowy nabór

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-03 16:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mazowsze: Wolne środki w Funduszu Autobusowym. Będzie nowy nabór
fot. Michał Szymajda
Jak na razie samorządy zawnioskowały o niewielki procent środków dostępnych w rządowym Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Nie inaczej jest na Mazowszu, gdzie złożono wnioski na 2,6 mln zł z zarezerwowanych dla województwa 19,7 mln zł. – Jest spory zapas. W połowie września wojewoda mazowiecki proponuje ogłosić kolejny nabór, jeszcze na ten rok – zapowiada Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki.

Jak pisaliśmy, w województwie mazowieckim wpłynęło 40 wniosków na 240 nowych linii (przy czym środki mogą zostać przyznane także dla istniejących połączeń, np. wzbogaconych o dodatkowe przystanki). – Jesteśmy na etapie kończenia podpisywania umów – mówi Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki.

Wnioski opiewają na kwotę 2,635 mln zł, podczas gdy pula dostępnych dla województwa środków wynosiła 19,7 mln zł. Przy czym, co warte podkreślenia, na podobnych, niewielkich poziomach, wykorzystano środki także w innych województwach. Wśród przyczyn tego stanu rzeczy wskazuje się przede wszystkim niewielką ilość czasu na złożenie wniosku. – Kwota, którą otrzymaliśmy, nie została wyczerpania. Jest spory zapas. W połowie września wojewoda mazowiecki proponuje ogłosić kolejny nabór, jeszcze na ten rok, na reaktywację połączeń autobusowych. Mamy sygnały, że są samorządy, które chciałyby jeszcze w tym roku skorzystać z programu, ale nie wyrobiły się ze złożeniem wniosków w pierwotnym terminie – mówi Standowicz.

Zgodnie z ustawą tzw. fundusz autobusowy może dołożyć maksymalnie 1 zł (od 2022 r. – 80 gr.) do jednego wozokilometra linii, która dzięki temu stanie się bardziej dochodowa. Z dofinansowania wyłączona jest komunikacja miejska. W tym roku fundusz dysponuje pulą 300 mln zł dla całego kraju. W przyszłym roku i kolejnych będzie to 800 mln zł.

– Wnioski, które wpłynęły, pokazują, że program jest potrzebny. Trudno sobie wyobrazić, by społeczeństwo i samorządy mogły rozwijać się bez sprawnej komunikacji. Jeśli chcemy iść na przód, musimy mieć możliwość dotarcia. Program rządowy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom – komentuje Artur Standowicz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Fiasko Funduszu Autobusowego ’19. Z 300 mln zł rozdano… 18 mln zł

Prawo & Finanse

Fiasko Funduszu Autobusowego ’19. Z 300 mln zł rozdano… 18 mln zł

Jakub Dybalski 02 września 2019

Fundusz Autobusowy. Na Mazowszu wnioski na kilkanaście procent środków

Prawo & Finanse

Fundusz Autobusowy. Na Mazowszu wnioski na kilkanaście procent środków

Witold Urbanowicz/jd 21 sierpnia 2019

Ustawa PeKaeSowa. Najwięcej pieniędzy dla podlaskiego i lubelskiego

Prawo & Finanse

Ustawa PeKaeSowa. Najwięcej pieniędzy dla podlaskiego i lubelskiego

Jakub Dybalski 02 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5