Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Marzeniem Metra sprzedaż rosyjskich wagonów. Wkrótce decyzja o przetargu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Marzeniem Metra sprzedaż rosyjskich wagonów. Wkrótce decyzja o przetargu
fot. WU
Nieodzownym elementem rozbudowy II linii metra jest dostawa dodatkowych pociągów. Dla odcinków 3+3 potrzeba 13 składów. – Projekt, który chcielibyśmy zrealizować, dotyczy zakontraktowania pociągów na całą II linię wraz z wymianą starych rosyjskich na I linii. To plan strategiczny w kategorii marzeń, który oczywiście zderzy się z rzeczywistością finansową – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.

Niebawem, w najbliższy weekend, rozpocznie się budowa 3-kilometrowego wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra w kierunku Targówka, na którym zaplanowano trzy stacje. Więcej czasu zajmą przygotowania do budowy analogicznego, zachodniego odcinka na Wolę. Tutaj trwa jeszcze postępowanie środowiskowe, poprzedzające wydanie decyzji środowiskowej.

W sumie jednak do 2019 r. powstać ma, w ramach tzw. odcinka 3+3, sześć stacji – po trzy w każdą ze stron. – Integralną częścią projektu 3+3 jest zakup dodatkowego taboru. By utrzymać tę częstotliwość, którą mamy teraz na II linii, potrzebujemy dodatkowo – jeżeli będziemy myśleli tylko o tym krótkim, 6-kilometrowym – 13 pociągów – mówi Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra.

Metro myśli jednak o większym projekcie taborowym, z myślą o dalszych przedłużeniach II linii. W drugim etapie, do 2023 r., zostaną zrealizowane tzw. odcinki 3+2 – czyli trzy stacje w kierunku Bródna i dwie w stronę Bemowa. Ostatni odcinek obejmuje budowę trzech stacji w kierunku Połczyńskiej, ze stacją techniczno-postojową na Morach. – Projekt, który chcielibyśmy zrealizować, dotyczy zakontraktowania pociągów na całą II linię wraz z wymianą starych rosyjskich na I linii. To plan strategiczny w kategorii marzeń. To zderzy się oczywiście z rzeczywistością finansową – zastrzega Lejk.

Jak zaznacza szef Metra, spółka ma zabezpieczone finansowanie na pierwszy krok, czyli 13 składów dla 3+3. – Liczymy na wsparcie Komisji Europejskiej i kredyty, które będziemy zaciągali jako spółka – mówi Jerzy Lejk.

Decyzji o przetargu można spodziewać się wkrótce. – Jeśli wszystkie kwestie, związane z finansowaniem odcinka 3+3, a ta decyzja ma zapaść na Radzie Warszawy w maju, to dla nas będzie oczywiste, co należy robić – wyjaśnia prezes Metra.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2023

Metro: Pierwszy pociąg rosyjski wyrusza z Warszawy do Kijowa

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2023

Metro: Pierwszy pociąg rosyjski wyrusza z Warszawy do Kijowa

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5