Producent autobusów i ciężarówek MAN podsumował ubiegły rok. Okazuje się, że Polska jest trzecim co do istotności rynkiem dla producenta, choć sprzedaż nad Wisłą napędzają głównie samochody ciężarowe. Mimo to sprzedaż autobusów i autokarów wyszła w ubiegłym roku niemieckiemu koncernowi nadzwyczaj dobrze.
– Rok 2018 możemy zaliczyć do wyjątkowo udanych w 25-letniej obecności MAN Truck & Bus na polskim rynku – komentuje Beata Galas, dyrektor marketingu i komunikacji w MAN Truck & Bus Polska. – W minionym roku dostarczyliśmy rekordową ilość 5862 ciężarówek, co dało nam udział w rynku na poziomie 19,9%. Sprzedaż wzrosła aż o 24% w stosunku do roku 2017. Również w sektorze autobusów firma odnotowała rekordowy wynik, zwiększając sprzedaż o 74%. Na ulicach polskich miast pojawiło się 200 autobusów miejskich z rodzimej produkcji w fabryce w Starachowicach oraz 50 autobusów turystycznych - dodaje.
Największe dostawy to m.in. 61 autobusów MAN Lion’s City Hybrid dla firmy Mobilis w Warszawie, 28 MAN Lion’s City dla MZK Opole. Po kilkanaście pojazdów producent dostarczył m.in. do Katowic, Jeleniej Góry czy Częstochowy.
Warto jednak wspomnieć, że
MAN–owi przeszło koło nosa duże zamówienie we Wrocławiu. W czerwcu MPK rozstrzygnęło na jego korzyść przetarg na 50 autobusów przegubowych za blisko 100 mln zł, z opcją rozszerzenia o kolejne 50 pojazdów. Po kilkumiesięcznej kontroli uprzedniej prowadzonej przez UZP, MAN stwierdził, że nie jest w stanie zrealizować zamówienia w przewidzianych terminach i nie podpisał umowy.
Obroty pionu Aftersales w MAN osiągnęły rekordowy poziom 237 mln zł. Wynik ten został zrealizowany dzięki wysokiemu poziomowi penetracji rynku kontraktów serwisowych jak również licznym akcjom promocyjnym, oferowanym we wszystkich autoryzowanych stacjach obsługi MAN w Polsce.
– Wyniki spółki MAN w Polsce są dla mnie ogromnym powodem do dumy. We wszystkich obszarach pobiliśmy absolutne rekordy sprzedaży. Dzięki pracy całego zespołu staliśmy się trzecim najważniejszym i największym rynkiem, na który MAN dostarcza swoje pojazdy ciężarowe, konsekwentnie zdobywamy rynek autobusów i stajemy się coraz poważniejszym graczem w sektorze samochodów dostawczych – powiedział prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska, Marc Martinez.