Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzyły dziś oferty w postępowaniu dotyczącym zakupu 18 autobusów elektrycznych. Zamówienie podzielone jest na dwie osobne części. Oddzielnie dla autobusów przegubowych, a osobno dla tych o standardowej długości. W sumie wpłynęły trzy oferty, z czego Solaris oraz Man złożyły oferty zarówno na krótkie jak i długie autobusy, natomiast Mercedes stara się tylko o zamówienie na przegubowce.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje
ogłosiły w lutym przetarg na zakupy łącznie 18 autobusów elektrycznych, a zamówienie zostało podzielone na dwie części. Osobno dla autobusów o standardowej długości między 11,5, a 13,5 metra oraz oddzielnie dla ośmiu przegubowców. Dziś minął termin składania ofert, a w postępowaniu w sumie wystartowały trzy firmy.
O dostawy zarówno autobusów standardowej długości jak i pojazdów przegubowych ubiegają się Solaris oraz Man. Podpoznańska firma chce dostarczyć 10 autobusów o długości od 11,5 do 13,5 metra za kwotę niespełna 29,518 miliona złotych, natomiast dostawy ośmiu przegubowców wyceniła na 32,354 miliona złotych. Man chce zrealizować zamówienie odpowiednio za prawie 29,213 miliona złotych oraz za trochę ponad 32,570 miliona złotych. Mercedes zaoferował dostawy przegubowych elektrobusów za niewiele ponad 35,729 miliona złotych.
GAiT chcą przeznaczyć na zrealizowanie zamówienia 29,520 miliona złotych w części dotyczącej krótszych autobusów, a także 31,980 miliona złotych w części dotyczącej przegubowców.
Widać więc, iż raczej uda się rozstrzygnąć postępowanie na krótsze pojazdy, a budżet zamawiającego na autobusy 18-metrowy jest niewiele mniejszy od ofert Solaria i Mana.