Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MAN i Solaris rywalizują o Tarnowo Podgórne. Tym razem w budżecie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MAN i Solaris rywalizują o Tarnowo Podgórne. Tym razem w budżecie
fot. TPBUS
Komunikacja Gminy Tarnowo Podgórne „TPBUS” otworzyła oferty w przetargu na dostawy pięciu autobusów, w tym czterech 12-metrowych i jednego przegubowego. W postępowaniu, którego wartość przekracza 6 mln zł brutto, wpłynęły dwie oferty.

Przedmiotem przetargu jest pięć fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, określanych jako przyjazne środowisku, co w tym wypadku oznacza silnik diesla spełniający normę emisji spalin Euro 6. Zamówienie zakłada dostawy czterech autobusów 12-metrowych oraz jednego 19-metrowego.

Autobusy o długości od 11,8 do 12,2 m muszą mieścić co najmniej 85 pasażerów i oferować 24-30 z nich miejsca siedzące, z czego co najmniej 8 dostępnych z niskiej podłogi. Zamawiający żąda drzwi w układzie 2-2-0 i niskiej podłogi na całej długości ewentualnie z dopuszczalną wysoką nad drugą osią, ale bez stopni poprzecznych. Wymagany jest silnik o mocy powyżej 205 kW.

Autobus przegubowy o długości od 17,8-18,1 m ma z kolei mieć pojemność minimum 140 pasażerów i 38-40 miejsc siedzących, z czego co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Powinien mieć czworo drzwi w układzie 2-2-2-2 i podłogę na wysokości 320-390 mm z dopuszczalną wysokością 435 mm nad drugą i trzecią osią. Wymagany jest silnik o mocy 225-240 kW.

O zamówienie ubiega się dwóch producentów. Solaris zaproponował kwotę 5,781 mln zł brutto, natomiast MAN – 5,910 mln zł brutto. Tarnowo Podgórne tym razem ma więcej szczęścia – obie oferty mieszczą się w budżecie, wynoszącym 6,027 mln zł brutto.

Najważniejszym kryterium jest cena, która jednak ma nieco niższą wagę niż standardowo – 57 proc. Pozacenowe kryteria oceny ofert to liczne właściwości techniczno-eksploatacyjne, które w sumie składają się na 20 proc., zużycie paliwa wg testu SORT–2 (8 proc.), warunki gwarancji i serwisu (7 proc.), skrócenie terminu dostawy (4 proc.) i unifikacja silnika (4 proc.).

Autobusy powinny zostać dostarczone w trzech partiach. Pierwsze dwa MAXI w ciągu 360 dni od podpisania umowy, dwa kolejne w ciągu 400 dni od podpisania umowy, a przegubowy w ciągu 500 dni od podpisania umowy. Producent otrzyma jednak dodatkowe punkty przy ocenie ofert, jeśli pierwszą partię dostarczy w ciągu 330 dni od podpisania umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Tarnowo Podgórne chce elektrobusów i nowej siatki połączeń

Komunikacja

Tarnowo Podgórne chce elektrobusów i nowej siatki połączeń

Jakub Rösler 19 kwietnia 2024

Tarnowo Podgórne wybiera Solarisa

Komunikacja

Tarnowo Podgórne wybiera Solarisa

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2018

Tarnowo Podgórne. Problemy z kupowaniem autobusów. Drogi MAN

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Tarnowo Podgórne chce elektrobusów i nowej siatki połączeń

Komunikacja

Tarnowo Podgórne chce elektrobusów i nowej siatki połączeń

Jakub Rösler 19 kwietnia 2024

Tarnowo Podgórne wybiera Solarisa

Komunikacja

Tarnowo Podgórne wybiera Solarisa

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2018

Tarnowo Podgórne. Problemy z kupowaniem autobusów. Drogi MAN

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij