Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MAN: Dotrzymaliśmy terminów i postępujemy uczciwie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
MAN: Dotrzymaliśmy terminów i postępujemy uczciwie
fot. MAN
„W Polsce firma MAN obecna jest od prawie 25 lat zatrudniając w swoich zakładach produkcyjnych w Niepołomicach i Starachowicach oraz centrum finansowo-księgowym w Poznaniu oraz spółce sprzedażowo-serwisowej prawie 4000 pracowników” – piszą przedstawiciele producenta autobusów, który niedawno wygrał przetarg na pojazdy dla wojska. Kontrakt przeszedł koło nosa będącemu częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej Autosanowi, który złożył swoją ofertę 20 minut po czasie. W związku z tym w środę w spółce poleciały głowy, a w sprawę zaangażowali się przedstawiciele MON.

O całej awanturze pisaliśmy wczoraj. Autosanowi, który rządzący stawiają za przykład ratowania upadającego polskiego przemysłu (w czasie wyborów Beata Szydło obiecywała ratowanie sanockiej fabryki, będącej w stanie upadłości, po wyborach Autosan został kupiony przez państwową Polska Grupę Zbrojeniową), koło nosa przeszedł wart blisko 30 mln zł kontrakt na autobusy turystyczne dla wojska. W przetargu rozpisanym przez 2. Bazę Logistyczną w Rembertowie swoją ofertę złożył 20 minut po terminie.

W środę wiceminister obrony Bartosz Kownacki poinformował o zwolnieniu dyscyplinarnym osoby która uznano za odpowiedzialną za błąd, oraz zawiadomieniu CBA i SKW. Jak informuje money.pl przedstawiciele PGZ sugerują, że mogło dojść do przestępstwa, choć nie tłumaczą gdzie widzą nieprawidłowości.

MAN w przesłanym mediom oświadczeniu tłumaczy, że z jej strony wszystko było w porządku. „W związku z informacjami dotyczącymi wygranego przez firmę MAN Truck & Bus Polska przetargu i podpisanej w dniu 11.08.2017 r. umowy na dostawę autobusów turystycznych dla Ministerstwa Obrony Narodowej i sugestiami o nieprawidłowościach dotyczących procedury przetargowej firma MAN Truck & Bus Polska oświadcza, że złożyła ofertę w zgodzie z ustawą o zamówieniach publicznych” – czytamy.

„Ze strony naszej firmy wszelkie procedury i terminy zostały zachowane i realizowane w zgodzie z obowiązującym prawem, mimo kilkukrotnej zmiany terminu zamknięcia przetargu oraz zmian wymogów technicznych przetargu i specyfikacji pojazdów. Nasza oferta została uznana za ważną i jedyną, czego konsekwencją było podpisanie umowy na dostawę autobusów turystycznych MAN”.

Swoje oświadczenie wystosował też Autosan.

Producent wyjaśnia, że nie toleruje żadnych „nieuczciwych praktyk biznesowych lub niezgodnych z prawem zachowań”. Zresztą trudno się takich doszukać. Można się spodziewać, że znalezienie jakiejś nieprawidłowości byłoby ewentualną podstawą do jego unieważnienia i zrzucenia odpowiedzialności za błąd. Sam przetarg przebiegł standardowo, jak wiele innych tego rodzaju zamówień, które codziennie ogłaszają i rozstrzygają instytucje publiczne, a problem, w który zaangażowali się politycy, wziął się ze spóźnienia przedstawicieli Autosanu.

MAN Wyjaśnia też, że w ciągu dwóch ostatnich lat dostarczył w Polsce 90 autobusów turystycznych, a określanie go jako „firma niemiecka” i stawianie w kontrze do „polskiego” Autosanu. Nie do końca odpowiada rzeczywistości.

„W Polsce firma MAN obecna jest od prawie 25 lat zatrudniając w swoich zakładach produkcyjnych w Niepołomicach i Starachowicach oraz centrum finansowo księgowym w Poznaniu oraz spółce sprzedażowo-serwisowej prawie 4000 pracowników” – czytamy. „W latach 2012 i 2013 firma MAN zdobywała tytuł Top Employeer – najlepszy pracodawca. W regionie świętokrzyskim MAN jest jednym z największych pracodawców, zatrudniając ponad 2500 osób, angażując się w liczne projekty społeczne i edukacyjne. Rocznie w fabryce w Starachowicach produkowanych jest ok 1500 autobusów miejskich, dostarczanych na cały świat. W latach 2015-2016 zakład w Starachowicach został gruntownie zmodernizowany, a wartości inwestycji przekroczyła 40 mln euro”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij