Trwa postępowanie przetargowe na zakup autobusów elektrycznych. Miasto chce je pozyskać przy pomocy z programu GEPARD. Zamówienie obejmuje także stacje ładowania.
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku chce pozyskać 5 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Przetarg podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy taboru, zaś druga, dostawy stacji ładowania autobusów. Jedna z nich ma stanąć na pętli autobusowej Wielbark Cmentarz w Malborku i mieć minimalną moc wyjściową 190 kW. Zaplanowano także trzy stacje o wolnym ładowaniu mocy minimum 80 kW. Wykonawca stworzy dodatkowo system monitorowania wszystkich stacji i przeszkoli pracowników MZK w zakresie podstawowej obsługi urządzeń. Obie części zamówienia określono do realizacji do 30 listopada 2020 roku.
Autobusy, które zamawia Malbork, mają mieć całkowicie niską podłogę. Długość ma być standardowa w przedziale od 11,5 do 12,3 m. Przewidziano w pojeździe 70 miejsc, w tym co najmniej 26 siedzących. Wejście do pojazdu mają zapewnić trzy pary podwójnych drzwi. Autobus nie może być prototypem, a części użyte do produkcji w 50% mają pochodzić z krajów Unii Europejskiej.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie napędu poprzez zamontowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc sumaryczna ma wynosić minimum 160 kW. Zaznaczono, że napęd ma być dobrze wyizolowany akustycznie. Zastosowane baterie mają być przystosowane do szybkiego ładowania mocą 200 kW o pojemności nie mniejszej niż 145 kWh. Autobus będzie ładowany pantografem odwróconym. Po 6 latach eksploatacji pojazd musi przejechać na jednym naładowaniu baterii (uwzględniając spadek pojemności 20%) minimum 80 km.
W przestrzeni pasażerskiej standardowo znajdzie się miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki. Drzwi mają być otwierane przyciskiem. W środku zamontowany zostanie kasownik biletów papierowych oraz jedna tablica diodowa LED o czerwonym kolorze świecenia. Poza monitoringiem, zaplanowano także montaż dwóch portów USB 2.0 w przestrzeni pasażerskiej i jednego w kabinie kierowcy.
Składanie ofert upływa 21 listopada. Część autobusowa będzie podlegała ocenie pod kątem ceny (75 proc.) i specyfikacji technicznej (25 proc.). Zamawiający sprawdzi okres gwarancji całopojazdowej, okres gwarancji na magazyn energii, liczbę wszystkich miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, wysokość pojazdu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu oraz zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2. Część związana z dostawą ładowarek będzie oceniana pod kątem ceny (80 proc.) i warunków gwarancji i serwisu (20 proc.).
MZK w Malborku zaznacza, że stara się o częściowe finansowanie projektu w ramach środków, którymi dysponuje NFOŚiGW w programie GEPARD. Jeżeli zamawiający nie otrzyma dofinansowania, będzie miał prawo unieważnić postępowanie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.