Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Magdeburg pochwalił się nowym tramwajem od Alstomu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Niemiecki Magdeburg czeka na zamówionych w Alstomie 35 tramwajów Flexity. Miasto właśnie pochwaliło się, jak będzie wyglądał pierwszy z nich. Dostawy pierwszych dwóch pojazdów mają odbyć się we wrześniu. Po przejściu wszystkich testów eksploatacyjnych, seryjne tramwaje dotrą do miasta w 2025 roku.

Alstom realizuje dla Magdeburger Verkehrsbetriebe (MVB) umowę na dostawę nowych tramwajów Flexity wraz z zapewnieniem do nich części zamiennych przez okres 24 lat. Kontrakt dotyczy 35 pojazdów za 190 mln euro. – Obecnie, znajdują się jeszcze w końcowej fazie testów w fabryce Alstomu w Budziszynie w Saksonii. Dostarczenie do Magdeburga pierwszych dwóch pojazdów przedseryjnych zaplanowano na wrzesień – poinformowało miasto. Przewoźnik może zakupić kolejnych 28 tramwajów w ramach opcji.

Na razie Magdeburg pochwalił się zdjęciami nowego tramwaju. Z kolei z bliska pojazd zostanie zaprezentowany 21 września podczas dużej uroczystości z okazji 125-lecia pierwszego tramwaju elektrycznego w Magdeburgu. – Prezentacja nowego tramwaju Flexity podczas obchodów rocznicy będzie szczególnym wydarzeniem. Pasażerowie będą mogli po raz pierwszy doświadczyć komfortowych rozwiązań - przekazuje Birgit Münster-Rendel, dyrektor zarządzająca MVB.

Czteroczłonowe tramwaje Flexity będą miały 38 metrów długości, a zatem będą o osiem metrów dłuższe niż pojazdy używane obecnie przez MVB. Charakteryzować się mają, jak podkreślał już wcześniej producent, ponadczasowym designem, który został opracowany specjalnie dla Magdeburga. Każdy z nowych pojazdów ma pomieścić do 241 pasażerów i mieć po dwa wielofunkcyjne obszary z miejscem na wózki dziecięce, rowery i wózki inwalidzkie.

W pełni klimatyzowane pojazdy mają wyróżniać się wysoką efektywnością energetyczną i konstrukcją zoptymalizowaną pod kątem hałasu. Pasażerowie mogą spodziewać się bezpłatnego dostępu do sieci Wi-Fi. Tramwaje wyposażone będą w nowoczesny system wspomagania motorniczego ODAS , który pomaga w prędkim rozpoznawaniu przeszkód podczas ruchu pojazdu. Ponadto nowo zaprojektowana i zoptymalizowana pod kątem ergonomii kabina prowadzącego oraz szerokie pole widzenia przyczynią się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.

W produkcji tramwajów uczestniczy kilka zakładów Alstomu w Niemczech. Ramy konstrukcji powstają w Görlitz, wyposażenie elektryczne w Mannheim, podwozie i elementy osi w Siegen. Montaż końcowy odbywa się z kolei we wspomnianym już Budziszynie. Autorem całego wyglądu wagonów NGT10D dla Magdeburga jest berlińskie studio IFS Design. Pierwotnie pierwsze wozy miały dotrzeć do Magdeburga w 2023 roku, jednak realizacja kontraktu się znacząco opóźniła.

Mieszkańcy będą musieli jeszcze trochę poczekać, zanim tramwaje rozpoczną regularne jazdy. – W pierwszej kolejności oba dostarczone we wrześniu pojazdy przejdą ważne testy w celu dopuszczenia do użytku z pasażerami. Dostawy pojazdów seryjnych rozpoczną się latem 2025 roku. Te kompleksowe testy są kluczowe, aby zapewnić, że nasze nowe tramwaje spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości – dodaje Münster-Rendel.

Nowe pojazdy od Alstomu zastąpią stare tramwaje Tatry, a także część pierwszych tramwajów niskopodłogowych z lat 90. Dzięki nowemu zamówieniu liczba tramwajów Alstomu w Magdeburgu wzrośnie do łącznie 118 pojazdów. MVB korzysta z tramwajów tego niemieckiego producenta od 1994 roku. W latach 1994-2012 dostarczono 83 tramwaje modelu NGT8D. W 42 niemieckich miastach kursuje około 1000 tramwajów Alstom Flexity.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Komunikacja

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2025

Częstochowa rezygnuje z tramwaju na Parkitkę

Komunikacja

Częstochowa rezygnuje z tramwaju na Parkitkę

Redakcja/inf. pras. 28 maja 2025

Magdeburg żegna się z Tatrami

Komunikacja

Magdeburg żegna się z Tatrami

Przemysław Farsewicz 10 lutego 2024

Magdeburg z umową na co najmniej 35 nowych tramwajów Alstomu

Komunikacja

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów

Komunikacja

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów

Witold Urbanowicz 22 lipca 2020

Zobacz również:

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Komunikacja

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2025

Częstochowa rezygnuje z tramwaju na Parkitkę

Komunikacja

Częstochowa rezygnuje z tramwaju na Parkitkę

Redakcja/inf. pras. 28 maja 2025

Magdeburg żegna się z Tatrami

Komunikacja

Magdeburg żegna się z Tatrami

Przemysław Farsewicz 10 lutego 2024

Magdeburg z umową na co najmniej 35 nowych tramwajów Alstomu

Komunikacja

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów

Komunikacja

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów

Witold Urbanowicz 22 lipca 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij