Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-22 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Magdeburg kupi do 63 nowych tramwajów
fot. Dobemd, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimiedia commons
Przedsiębiorstwo komunikacyjne w Magdeburgu rozpisało duży przetarg tramwajowy na dostawy 35 pojazdów z opcją na kolejne 28. Tramwaje o maksymalnej długości 38,5 m mają posiadać min. 70% niskiej podłogi. Dostawy potrwają do 2025 r.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Magdeburger Verkehrsbetriebe, jest dostawa 35 tramwajów niskopodłogowych, z opcją na kolejne 28 pojazdów. W skład zamówienia wchodzą też części zamienne, cztery wózki oraz utrzymanie przez okres 24 lat.

Maksymalną długość pojazdu, opisanego jako NGT 10 D, określono na 38,5 m, a szerokość – 2,4 m. Tramwaje mają posiadać min. 70% niskiej podłogi. Wejście przewidziano na wysokości 290-300 mm, a wysokość niskiej podłogi nie może przekraczać 360 mm. W rejonie wózków napędowych dopuszczone są stopnie. Minimalną szerokość przejścia określono na 520 mm. Przewidziano ok. 80 miejsc siedzących i 135 miejsc stojących (przy normie 4 os./m2). Maksymalną prędkość określono na 70 km/h, a nacisk koła – 50 kN. Tramwaje mają posiadać pięć dwuosiowych wózków, z czego co najmniej trzy napędowe.

Startować mogą podmioty, które od 2017 r. wprowadziły do ruchu na terenie UE co najmniej 30 tramwajów. Przewidziano prekwalifikacje. Termin składania wniosków o udział mija 31 sierpnia. Do końca września zamawiający wyśle zaproszenia do składania ofert. Do kolejnego etapu zostaną zaproszone cztery podmioty. Ostateczne oferty podmioty będą składać w marcu 2021 r. Realizacja zamówienia miałaby rozpocząć się w maju 2021 r. i potrwać do końca czerwca 2025 r.

Obecnie MVB eksploatuje 83 niskopodłogowe tramwaje NGT 8 D (lata produkcji 1994-2013), 13 tramwajów B6A2 (1988-1990), cztery wysokopodłogowe Tatry T6A2 (1989) i osiem wysokopodłogowych Tatr KT4D (1989). Zakupy pozwolą zastąpić Tatry i najstarsze pojazdy serii NGT 8 D.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź wybiera serwisanta starych Solarisów

Komunikacja

Łódź wybiera serwisanta starych Solarisów

Witold Urbanowicz 21 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5