Nie było zaskoczenia w olbrzymim zamówieniu na autobusy gazowe dla Madrytu. Prawdopodobnie największe takie dostawy w Europie podzielą między siebie Mercedes i Scania.
O
zamówieniu wartym blisko 140 mln euro i podzielonym na dwie części już pisaliśmy. Madrycki przewoźnik EMT zdecydował, że w przyszłym roku 276 autobusów Citaro NGT dostarczy Mercedes, a rok później 184 autobusy, również z gazowym napędem (N280–CNG), dostarczy Scania.
W Madrycie wybrali znane rozwiązania, bo mercedesy w tym modelu kupowano tam już w zeszłym roku i dwa lata temu, a pierwsze gazowe scanie trafiły tam przed rokiem.
Dziś EMT korzysta z blisko 2 tysięcy autobusów, z czego ponad 40 proc. to autobusy z napędem gazowym. W ostatnich latach cała flota przechodzi gruntowną modernizację. Począwszy od 2016 r., do końca 2020 r. – a więc razem z obecnym przetargiem – przewoźnik wymieni 70 proc. taboru, co ma w sumie kosztować aż 350 mln euro. Już dziś średni wiek madryckiego autobusu to 8,8 roku.