We Lwowie najprawdopodobniej pojawią się kolejne wagony generacji KT4, które już dziś stanowią podstawę taboru Lwiwelektrotransu. Miejskie przedsiębiorstwo planuje sprowadzić aż 30 takich pojazdów z Berlina. „Nowe” wozy będą odróżniać się od tych eksploatowanych obecnie, bo w Niemczech zostały dość gruntownie zmodernizowane, a do tego najprawdopodobniej zachowają charakterystyczne berlińskie malowanie zakładowe.
Lwowskie przedsiębiorstwo komunikacyjne Lwiwelektrotrans planuje sprowadzić z Niemiec 30 używanych wagonów typu KT4DM. Wyprodukowane przez Tatrę jako KT4D wozy są zmodernizowaną wersją tej znanej konstrukcji. Pojazdy gruntownie remontowane były w latach 90.. Podobne egzemplarze eksploatowane są z powodzeniem od 2007 r. w Szczecinie.
Zaletą wagonów ma być łatwość eksploatacji na wąskich ulicachO planach ukraińskiego przewoźnika poinformował niedawno portal informacyjny Lviv.com. Lokalni dziennikarze zwracają uwagę, że berlińskie wagony będą wyróżniać się na lwowskich ulicach charakterystycznym żółtym malowaniem i wskazują dużo zalet sprawdzonej konstrukcji. – Wagony [KT4] są przystosowane do eksploatacji w miastach z wąskimi uliczkami, ponieważ ich pudło ma niewielką szerokość – czytamy. Autorzy artykułu przypominają, że wagony tego typu już obecnie kursują po ulicach kilku ukraińskich miast: Lwowa, Winnicy [tam odgrywają już rolę marginalną – dop. kf], Żytomierza i Eupatorii [to ostatnie miasto leży na kontrolowanym obecnie przez Federację Rosyjską Krymie].
Lokalny portal pokrótce opisuje także różnice pomiędzy KT4D a wersją zmodernizowaną, zwracając uwagę na zainstalowanie nowych przetwornic i aparatury elektrycznej. Dużo nieopisanych w artykule zmian dokonanych w czasie modernizacji bezpośrednio wpływa natomiast na komfort podróży. W berlińskich tatrach wymieniono siedzenia, zastosowano antypoślizgową powierzchnię podłogi, zainstalowano wyświetlacze informacji pasażerskiej zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu, wreszcie wymieniono drzwi na dwupłatowe odskokowo-przesuwne.
Lwów sprowadzał już używane KT4Należy w tym miejscu przypomnieć, że polityka lwowskiego przewoźnika od lat opiera się na sprowadzaniu używanych wagonów tramwajowych z Zachodu. Oprócz dostarczonych do Lwowa w okresie ZSRR tatr KT4SU w skład parku taborowego weszły tatry KT4D sprowadzone w latach 2007–2008 i 2013 z Erfurtu i Gery (w Niemczech). Dodatkowo eksploatowane są dwa zmodernizowane wagony kursujące wcześniej po Winnicy, która wycofała je w związku ze sprowadzeniem używanych tramwajów ze Szwajcarii.
Od niedawna flotę przewoźnika uzupełniają pierwsze w historii Lwowa wagony niskopodłogowe – modeli TSL64 i TSL44 z ukraińskiej fabryki Elektron. Pojedyncze egzeplarze obu typów wyróżniają się także bardzo
charakterystycznym designem ze ściętą tylną ścianą pojazdu. Ich znaczenie na razie nie jest jednak duże. Sprawdzający się w trudnych lwowskich warunkach typ KT4 stanowi wciąż trzon taboru i najprawdopodobniej sytuacja ta nie ulegnie w najbliższych latach zmianie.