Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lwów planuje sprowadzić 30 tatr z Berlina

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lwów planuje sprowadzić 30 tatr z Berlina
fot. FelixO, lic. CC BY-SA 2.0Zmodernizowana tatra w Berlinie
We Lwowie najprawdopodobniej pojawią się kolejne wagony generacji KT4, które już dziś stanowią podstawę taboru Lwiwelektrotransu. Miejskie przedsiębiorstwo planuje sprowadzić aż 30 takich pojazdów z Berlina. „Nowe” wozy będą odróżniać się od tych eksploatowanych obecnie, bo w Niemczech zostały dość gruntownie zmodernizowane, a do tego najprawdopodobniej zachowają charakterystyczne berlińskie malowanie zakładowe.

Lwowskie przedsiębiorstwo komunikacyjne Lwiwelektrotrans planuje sprowadzić z Niemiec 30 używanych wagonów typu KT4DM. Wyprodukowane przez Tatrę jako KT4D wozy są zmodernizowaną wersją tej znanej konstrukcji. Pojazdy gruntownie remontowane były w latach 90.. Podobne egzemplarze eksploatowane są z powodzeniem od 2007 r. w Szczecinie.

Zaletą wagonów ma być łatwość eksploatacji na wąskich ulicach

O planach ukraińskiego przewoźnika poinformował niedawno portal informacyjny Lviv.com. Lokalni dziennikarze zwracają uwagę, że berlińskie wagony będą wyróżniać się na lwowskich ulicach charakterystycznym żółtym malowaniem i wskazują dużo zalet sprawdzonej konstrukcji. – Wagony [KT4] są przystosowane do eksploatacji w miastach z wąskimi uliczkami, ponieważ ich pudło ma niewielką szerokość – czytamy. Autorzy artykułu przypominają, że wagony tego typu już obecnie kursują po ulicach kilku ukraińskich miast: Lwowa, Winnicy [tam odgrywają już rolę marginalną – dop. kf], Żytomierza i Eupatorii [to ostatnie miasto leży na kontrolowanym obecnie przez Federację Rosyjską Krymie].

Lokalny portal pokrótce opisuje także różnice pomiędzy KT4D a wersją zmodernizowaną, zwracając uwagę na zainstalowanie nowych przetwornic i aparatury elektrycznej. Dużo nieopisanych w artykule zmian dokonanych w czasie modernizacji bezpośrednio wpływa natomiast na komfort podróży. W berlińskich tatrach wymieniono siedzenia, zastosowano antypoślizgową powierzchnię podłogi, zainstalowano wyświetlacze informacji pasażerskiej zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu, wreszcie wymieniono drzwi na dwupłatowe odskokowo-przesuwne.

Lwów sprowadzał już używane KT4

Należy w tym miejscu przypomnieć, że polityka lwowskiego przewoźnika od lat opiera się na sprowadzaniu używanych wagonów tramwajowych z Zachodu. Oprócz dostarczonych do Lwowa w okresie ZSRR tatr KT4SU w skład parku taborowego weszły tatry KT4D sprowadzone w latach 2007–2008 i 2013 z Erfurtu i Gery (w Niemczech). Dodatkowo eksploatowane są dwa zmodernizowane wagony kursujące wcześniej po Winnicy, która wycofała je w związku ze sprowadzeniem używanych tramwajów ze Szwajcarii.

Od niedawna flotę przewoźnika uzupełniają pierwsze w historii Lwowa wagony niskopodłogowe – modeli TSL64 i TSL44 z ukraińskiej fabryki Elektron. Pojedyncze egzeplarze obu typów wyróżniają się także bardzo charakterystycznym designem ze ściętą tylną ścianą pojazdu. Ich znaczenie na razie nie jest jednak duże. Sprawdzający się w trudnych lwowskich warunkach typ KT4 stanowi wciąż trzon taboru i najprawdopodobniej sytuacja ta nie ulegnie w najbliższych latach zmianie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy z nowych tramwajów już we Lwowie

Komunikacja

Pierwszy z nowych tramwajów już we Lwowie

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2021

Lwów rozbuduje sieć tramwajową

Przestrzeń

Lwów rozbuduje sieć tramwajową

Witold Urbanowicz 12 września 2020

Lwów z umową na 10 nowych tramwajów

Przestrzeń

Lwów z umową na 10 nowych tramwajów

Witold Urbanowicz 02 września 2020

Lwów. Wizja modernizacji transportu w zawieszeniu

Komunikacja

Lwów. Wizja modernizacji transportu w zawieszeniu

Witold Urbanowicz 04 czerwca 2020

Lwów z ofertą na 10 tramwajów

Komunikacja

Lwów z ofertą na 10 tramwajów

Witold Urbanowicz 09 kwietnia 2020

Zobacz również:

Pierwszy z nowych tramwajów już we Lwowie

Komunikacja

Pierwszy z nowych tramwajów już we Lwowie

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2021

Lwów rozbuduje sieć tramwajową

Przestrzeń

Lwów rozbuduje sieć tramwajową

Witold Urbanowicz 12 września 2020

Lwów z umową na 10 nowych tramwajów

Przestrzeń

Lwów z umową na 10 nowych tramwajów

Witold Urbanowicz 02 września 2020

Lwów. Wizja modernizacji transportu w zawieszeniu

Komunikacja

Lwów. Wizja modernizacji transportu w zawieszeniu

Witold Urbanowicz 04 czerwca 2020

Lwów z ofertą na 10 tramwajów

Komunikacja

Lwów z ofertą na 10 tramwajów

Witold Urbanowicz 09 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5