Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lwów chce wprowadzić elektryczne marszrutki

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-11 11:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lwów chce wprowadzić elektryczne marszrutki
fot. Rada Miasta Lwowa
Lwów chce wprowadzić elektryczne marszrutki
Lwów chce wprowadzić elektryczne marszrutki
Lwów chce wprowadzić elektryczne marszrutki
Wczoraj (10 września) Lwów podpisał memorandum ws. zakupu 250 elektrobusów. Plan zakłada, że 200 pojazdów zasili flotę prywatnych przewoźników, a 50 zostanie zakupionych przez miasto. Ich produkcją zajmie się Elektrontrans.

Zgodnie z podpisanym memorandum 200 elektrobusów kupić ma prywatna firma, a 50 pojazdów trafi do miejskiego przedsiębiorstwa Lwiwelektrotrans. – Dziś mówimy o zakupie 250 autobusów elektrycznych, które wyjadą na ulice Lwowa w ciągu najbliższych 2-3 lat. Z jednej strony jest firma Ekopastrans, która jest zamawiającym – obecnie posiada ponad 250 minibusów. Całkowicie zastępują tabor. Z drugiej strony jest miasto, które kupuje autobusy elektryczne, jest też Elektron, który ma to wszystko wyprodukować – mówi Andrij Sadowy, burmistrz Lwowa.

Rada Miasta Lwowa pracuje nad mechanizmem rekompensaty odsetek od leasingu, aby ułatwić prywatnym przewoźnikom zakup autobusów elektrycznych. – W ciągu ostatnich kilku lat przewoźnicy komunalni znacznie odświeżyli tabor dzięki środkom z budżetu miasta. Jednak ciągle pojawia się pytanie – co zrobić z minibusami obsługiwanymi przez prywatnych przewoźników? Z jednej strony mieszkańcy żądają już innej jakości, rada miasta żąda innej jakości, ale gospodarka nie pozwala przewoźnikom na zmiany. W drodze długich negocjacji udało się wypracować korzystne rozwiązanie. Przewoźnicy – kalkulując, że autobus elektryczny jest kilkakrotnie tańszy od zwykłego autobusu – uzgodnili z Elektronem korzystne warunki produkcji pojazdu. Mówimy o 10-metrowym autobusie elektrycznym o mocy wystarczającej na cały dzień – mówi Andrij Biłyj, zastępca dyrektora departamentu mieszkalnictwa i infrastruktury.

Zgodnie z podpisanym memorandum Elektron ma dostarczyć pierwszy elektrobus w ciągu ośmiu miesięcy – w okolicach maja przyszłego roku. Firma zobowiązuje się produkować 17 pojazdów miesięcznie. Jak zapowiada burmistrz, miasto w pełni planuje zastąpić ok. 260 miejskich autobusów zeroemisyjnym taborem.

Lwów eksploatuje już jeden elektrobus, dostarczony przez firmę Elektron. Jak przekazują władze miasta, jeden kilometr kosztuje ok. 8 hrywien (ok. 1,08 zł), podczas gdy klasycznego autobusu i trolejbusu – ok. 22-24 hrywny (ok. 2,96-3,23 zł).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Stacja Wierzbno do odmalowania

Przestrzeń

Metro: Stacja Wierzbno do odmalowania

Witold Urbanowicz 11 września 2020

Uzbekistan: Najmniejsza marszrutka świata

Komunikacja

Uzbekistan: Najmniejsza marszrutka świata

Kasper Fiszer 24 września 2016

Korespondencja z Donbasu. Strategiczne trolejbusy Ługańska

Komunikacja

Korespondencja z Donbasu. Strategiczne trolejbusy Ługańska

Filip Faliński 07 maja 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5