ZTM Lublin już prowadzi przetarg na 9 autobusów przegubowych. Teraz rozpisał kolejne zamówienie na 6 przegubowców i 8 autobusów jednoczłonowych.
W Lublinie autobusy kupuje ZTM i przekazuje je przewoźnikom.
Otwarcie ofert w pierwszym przetargu ma nastąpić 26 maja. Z kolei na 9 czerwca zaplanowano otwarcie ofert dotyczące drugiego zamówienia, które jest podzielone na dwie części.
Pierwsza dotyczy sześciu niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów klasy MEGA. W drugiej przedmiotem zamówienia jest osiem fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI. W obu przypadkach poza pojazdami, konieczne jest dostarczenie całego oprzyrządowania, zarówno wewnętrznego (kasowniki, wyświetlacze) jak i zewnętrznego (narzędzia, oprogramowanie naprawcze). Wszystkie pojazdy powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Autobusy przegubowe muszą pomieścić minimum 140 pasażerów, z czego co najmniej 40 na miejscach siedzących. Spośród nich 14 musi być dostępnych z niskiej podłogi a 4 mają być przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W przypadku zwykłych autobusów muszą pomieścić 90 pasażerów, 27 na siedząco, 8 miejsc powinno być dostępnych z niskiej podłogi a cztery z nich przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
W przypadku obu części zamówienia w 60 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena. Pozostałe kryteria też są podobne. 15 proc. punktów będzie do otrzymania za warunki gwarancji, tyle samo za kryteria techniczne (wśród nich jest m.in. instalacja ogniw fotowoltaicznych), a po 10 proc. za kwestie ekologiczne.
Od oferentów wymagana jest zdolność finansowa w wysokości 3 mln zł (część 1.) oraz 2,5 mln zł (część 2.) w postaci wolnych środków lub zdolności kredytowej. Dodatkowo muszą być ubezpieczeni od działalności związanej z przedmiotem zamówienia – odpowiednio 2,5 mln zł oraz 2 mln zł. W obu częściach zamówienia wystarczającym doświadczeniem jest wykazanie się w ciągu ostatnich trzech lat jedną dostawą minimum trzech autobusów o wielkości takiej jak w danej części zamówienia.