Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin w końcu wybrał przewoźnika

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-01-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin w końcu wybrał przewoźnika
fot. Szater, lic. CC 3.0/GNUautobus w Lublinie
W tym roku na ulice Lublina ma wyjechać 16 nowych autobusów przegubowych. Wszystko dzięki ostatecznemu rozstrzygnięciu przetargu na obsługę części linii komunikacji miejskiej. Do 2022 r. zajmie się tym konsorcjum firm Meteor i Irex. Nie wiadomo kiedy zostanie podpisana umowa, bo przetarg rozstrzygnięto już po raz trzeci.

Zwycięskie konsorcjum działa w Lublinie już od kilku lat, ale we wspomnianym przetargu, który dotyczył obsługi siedmiu linii przez najbliższe osiem lat (w sumie chodzi o prawie 8,5 mln wozokilometrów), początkowo przegrało. Lubelski ZTM wybrał wiosną ubiegłego roku ofertę firmy BP Tour, która zgodziła się na realizację usługi za 70,8 mln zł. Oferta Meteor/Irex była o 900 tys. zł wyższa, a jedyne kryterium stanowiła cena. Poza tym w przetargu brały udział też ITS Michalczewski, PKS Zielona Góra, Autobusowe Konsorcjum Lubelskie A. Motyl oraz Warbus.

Meteor i Irex odwołały się jednak od wyników postępowania wskazując na niewystarczające doświadczenie zwycięskiej firmy, a więc niespełnienie jednego z warunków zamówienia. Krajowa Izba Odwoławcza początkowo poleciła jeszcze raz przyjrzeć się ofertom (znów wybrano tę BP Tour), a po kolejnym odwołaniu wykluczyła BP Tour z postępowania. W piątek ZTM Lublin zgodził się na ofertę Meteor/Irex, przy czym wielkiego wyboru nie miał bo było to jedyne konsorcjum, które z postępowania nie zostało wcześniej wykluczone.

Początkowo zakładano, że nowy przewoźnik zacznie obsługiwać linie w lutym, ale to wątpliwe. Zgodnie z założeniami ma na to sześć miesięcy od daty podpisania umowy, czyli najwcześniej w lecie.

Jednym z warunków zamówienia było realizowanie kursów fabrycznie nowymi (wyprodukowanymi najwcześniej w zeszłym roku), 18–metrowymi, przegubowymi autobusami. Mają być w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system zewnętrznej i wewnętrznej elektronicznej informacji pasażerskiej. Pojazdy powinny pomieścić 140 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących i posiadać wydzielone miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. ZTM wymaga też malowania w barwy miejskie oraz m.in. siedzeń z napisem „Lublin – miasto inspiracji”.

W trakcie zamieszania z rozstrzygnięciem przetargu ZTM Lublin ogłosił „przetarg przejściowy”, dotyczący obsługi linii do stycznia (usługi realizuje właśnie Meteor/Irex), ale jak zapewniają przedstawiciele miasta umowa jest tak skonstruowana, że można ją przedłużać, dlatego pasażerowie na pewno nie zostaną bez transportu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5