Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin: Trolejbusy jeżdżą na Choiny, ale na razie bez sieci trakcyjnej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-10-29 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin: Trolejbusy jeżdżą na Choiny, ale na razie bez sieci trakcyjnej
fot. EM
Kilka dni temu w Lublinie przedłużono linie trolejbusowe z krańca Chodźki-Szpital do nowej pętli Choiny przy granicach miasta. Na razie jednak trolejbusy nie korzystają na całej długości trasy z nowej sieci trakcyjnej.

Jak pisaliśmy, w sobotę 26 października w północnej części Lublina zaszły zmiany w komunikacji miejskiej. Oddano nową pętlę autobusowo-trolejbusową Choiny przy granicach z miastem, do której prowadzi nowy odcinek sieci trakcyjnej wzdłuż ulic Chodźki, al. Smorawińskiego, Szeligowskiego i Choiny. Do nowego krańca dojeżdżają autobusy linii 18, 44 oraz trolejbusy linii 156 i 160. Dziennie wykonywanych będzie ok. 400 kursów. Docelowo z pętli będą też korzystać autobusy elektryczne – pojawić się mają cztery ładowarki dużej mocy.

W pierwszych dniach trolejbusy dojeżdżały jednak do nowej pętli na zasilaniu bateryjnym – konieczne są jeszcze czynności związane z zaadoptowaniem obiektu, czyli „zalicznikowaniem”, zawarciem umowy z dostawcą energii elektrycznej, włączeniem do zasilania itp. Stąd tymczasowo do pętli kursują trolejbusy z dodatkowym napędem, który pozwala im pokonywać odcinki bez zasilania z trakcji trolejbusowej. Mamy nadzieję, że kwestie podłączenia prądu uda się sfinalizować przed 1 listopada, a więc na dniach – wyjaśnia Justyna Góźdź, inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami w ZTM Lublin.

Przy okazji zmian w komunikacji miasto chwali się pierwszym w mieście parkingiem przesiadkowym Park&Ride. Jest przeznaczony dla 54 samochodów oraz ok. 100 rowerów. Przewidziano też cztery stanowiska typu Kiss&Ride dla krótkiego postoju. Podobne parkingi mają powstać do końca 2021 r. na ul. Żeglarskiej, przy Drodze Męczenników Majdanka i Grenadierów, a także przy al. Kraśnickiej w połowie drogi między Bełżycką a Jana Pawła II.

Koszt całej inwestycji związanej z budową nowej sieci na odcinku 3,5 km, pętli i parkingu przesiadkowego, a także rozbudową układu drogowego ul. Choiny z nietypowym rondem typu „cygaro” na wysokości Pienińskiej to ponad 37 mln zł. Jak wylicza ZM, ustawiono 12 nowych wiat oraz osiem tablic informacji pasażerskiej. Powstała też droga rowerowa po obu stronach ul. Choiny.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przestrzeń

Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przemysław Farsewicz 26 października 2019

Lublin. Przetargi na przegubowe trolejbusy dla Solarisa

Komunikacja

Lublin. Przetargi na przegubowe trolejbusy dla Solarisa

jd/inf. pras. 21 października 2019

Lublin z nowym odcinkiem sieci trolejbusowej w ulicy Choiny

Przestrzeń

Lublin z nowym odcinkiem sieci trolejbusowej w ulicy Choiny

Redakcja 18 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5