ZTM w Lublinie ogłosił nowy przetarg na dostawy 20 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów wraz z systemem ładowania. To już drugie podejście – pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem z powodu drogich ofert.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów jednoczłonowych klasy maxi. Ponadto dostawa ma zapewnić system ładowania. Zamówienie obejmuje 11 sztuk ładowarek małej mocy (w tym 9 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2x40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW). Wykonawca musi też dostarczyć jeden punkt ładowania, w skład którego wchodzą cztery sztuki ładowarek dużej mocy (ok. 450 kW) umożliwiających ładowanie autobusów EV poprzez złącze pantografowe lub wtyczkę. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowych kryteriów wyboru.
Termin składania ofert mija 9 listopada. W postępowaniu mogą startować firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej 8 sztuk autobusów elektrycznych lub co najmniej 8 sztuk trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo-jonowych, lub co najmniej 8 sztuk autobusów, w których jednostką napędową jest silnik/ silniki elektryczne, a podstawowym źródłem energii są baterie zasilane z wodorowych ogniw paliwowych. Wykonawca musi się też legitymować doświadczeniem w zakresie dostaw co najmniej 2 ładowarek o mocy nie mniejszej niż 120 kW każda do autobusów elektrycznych łączących się z ładowanym autobusem za pomocą łącza pantografowego.
Kryteria wyboru to cena (60%), gwarancja (25%), warunki techniczne (10%), ekologia (5%). Termin realizacji zamówienia upływa 15 września 2020 r.
We wcześniejszym przetargu o dostawy autobusów
rywalizowały dwie firmy. Solaris zaproponował 60,5 mln zł brutto, natomiast Ursus Bus – 58,0 mln zł brutto Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego wynoszący niespełna 53 mln zł brutto. W tej sytuacji zamawiający w sierpniu unieważnił przetarg.