Zarząd Dróg Miejskich w Lublinie prowadzi przetarg na dokumentację projektową na rozbudowę i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej. Dwa zadania dotyczą rozbudowy sieci trolejbusowej – w ciągu ul. Lubelskiego Lipca '80, ul. Mełgiewskiej i ul. Metalurgicznej.
Lublin w ostatnich latach, dzięki wsparciu środków unijnych, podwoił długość sieci trolejbusowej – z 28 km do 60 km. Na tym jednak plany miasta nie kończą się. Zarząd Dróg Miejskich prowadzi właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji oraz pełnienie nadzorów autorskich w ramach projektu rozbudowy i udrożnienia sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie. Postępowanie obejmuje cztery zadania.
Pierwsze zakłada przebudowę ważnego węzła – ronda Lubelskiego Lipca'80 w Lublinie wraz z wlotami, ul. Fabrycznej z mostem na rzece Czerniejówce do skrzyżowania z ul. Wolską, odcinka Al. Zygmuntowskich, budowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów wraz z przebudową oświetlenia drogowego w ul. Lubelskiego Lipca '80 na odcinku od skrzyżowania z Al. Zygmuntowskie i ul. Unii Lubelskiej oraz Fabryczną do skrzyżowania z al. J. Piłsudskiego, a także wykonanie buspasów w ul. Droga Męczenników Majdanka (na odcinku od ul. Fabrycznej do ul. Grabskiego). Nowy odcinek sieci trolejbusowej będzie stanowić kontynuację istniejącej sieci w ul. Unii Lubelskiej w kierunku dworca. Jego realizacja pozwoli na połączenie istniejącej trakcji trolejbusowej w ul. Unii Lubelskiej z trakcją w obszarze dworca kolejowego, co skróci czas podróży pasażerów przemieszczających z rejonu północno-wschodniego i centralnego miasta w kierunku dworca.
Drugie zadanie obejmuje przebudowę skrzyżowania ulic Droga Męczenników Majdanka, Grabskiego i Sulisławickiej. Natomiast trzecie budowę brakującego odcinka sieci trakcji trolejbusowej na ul. Mełgiewskiej i ul. Metalurgicznej, od istniejącej pętli trolejbusowej „Mełgiewska WSEI” do powiązania z projektowaną siecią trakcyjną w ul. A. Grygowej. Czwarte zadanie poświęcone jest infrastrukturze przystankowej.
Termin składania ofert na projekty minie 25 maja br. Projekty budowlane i studium wykonalności powinny być gotowe do końca września, a projekty wykonawcze – do końca roku. Następnie, wykonawca będzie sprawować nadzór autorski nad realizacją prac budowlanych. Zamawiający zakłada, że nastąpi to w ciągu czterech lat od zawarcia umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.