W Lublinie otwarto jedną ofertę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych standardowej długości. Zgłosił się tylko Solaris, co więcej jego propozycja mieści się w budżecie zamawiającego.
Chodzi o przetarg rozpisany pod nazwą „Zakup taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej 5 szt. autobusów elektrycznych maxi”. Kwota, jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia wynosi 13 425 911,25 zł brutto. Jedyna oferta, którą złożył Solaris, opiewa na 13 407 000 zł brutto. Okres gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów wraz z wszystkimi elementami stanowiącymi wyposażenie dodatkowe autobusu zadeklarowano na 60 miesięcy .
Wydaje się więc, że zaakceptowanie oferty z Bolechowa to formalność. Nowe autobusy będą niskopodłogowe, o długości 12 metrów, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Lublin zamawia łącznie 12 autobusów elektrycznych. Oferty w drugim przetargu, na 7 pojazdów, mają zostać otwarte 4 marca. Rozpisano dwa osobne przetargi, bo finansowanie unijne dotyczy dwóch różnych projektów. Pięć autobusów z omawianego przetargu ma pomóc w udrożnieniu Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, a siedem „marcowych” to poprawa komunikacji w lubelskiej strefie ekonomicznej.
Dostawa autobusów przewidziana jest na kwiecień 2022 r. Pięć elektrobusów zostanie skierowanych na linię nr 2.