Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin kupuje 15 trolejbusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-24 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin kupuje 15 trolejbusów
fot. ZTM Lublin
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozpisał przetargi na dostawy łącznie 15 trolejbusów przegubowych. Pojazdy mają być wyposażone w układ jazdy autonomicznej pozwalający na przejechanie nawet 14 km bez zasilania z sieci trakcyjnej. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone za rok.

Przedmiotem przetargów jest dostawa pięciu i dziesięciu niskopodłogowych trolejbusów klasy mega. Zakres zamówienia obejmuje dostawę kół zapasowych i kół zimowych oraz po jednej sztuce rozdzielnicy wraz z kablem zasilającym.

Zamawiający wymaga pojazdów dwuczłonowych, trzyosiowych o długości od 17,50 m do 18,75 m, które mogą pomieścić min. 120 podróżnych, w tym 40 na miejscach siedzących. Pojazd ma być wyposażony w cztery pary dwuskrzydłowych drzwi. Wyposażenie obejmuje też monitoring, biletomat, elektroniczny system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów, system nagłaśniający, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych przez pasażerów, klimatyzację.

Wymagany jest silnik asynchroniczny, klatkowy, zwarty przystosowany do zasilania z przekształtnika trakcyjnego, zabudowany przed osią napędową. Jego minimalną moc znamionową określono na 240 kW. Pojazdy będą wyposażone w układ jazdy autonomicznej, w którym źródłem energii są baterie trakcyjne litowo-jonowe. Pojemność energetyczną nominalną określono na 40 kWh. Zasięg w przypadku jazdy na bateriach określono na 10 km przy uruchomionym ogrzewaniu lub klimatyzacji oraz 14 km przy wyłączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji.

Termin składania ofert w obu przypadkach mija 30 maja. W postępowaniach mogą brać udział firmy, które dostarczyły w ramach jednej dostawy odpowiednio co najmniej trzy trolejbusy o wartości 5 mln zł brutto bądź sześć trolejbusów o wartości 10 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), warunki techniczne (25%), gwarancja na cały pojazd, baterie trakcyjne, elektryczny układ napędowy i silnik trakcyjny (10%) oraz ekologia (5%). Pod uwagę będą brane podział szyby przedniej (czołowej), pojemność energetyczna baterii trakcyjnych, podtrzymanie zasilania silników sprężarek klimatyzatorów podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne sieci trakcyjnej oraz liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Zamówienie na pięć trolejbusów ma zostać zrealizowane do 4 maja 2020 r. Natomiast zamówienie na dziesięć pojazdów ma zostać zrealizowane do 1 kwietnia 2021 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin bez elektrobusów. SOR za drogi

Komunikacja

Lublin bez elektrobusów. SOR za drogi

Witold Urbanowicz 22 lutego 2019

Tylko SOR chce dostarczyć elektrobusy do Lublina

Przestrzeń

Tylko SOR chce dostarczyć elektrobusy do Lublina

Witold Urbanowicz 28 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5