Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin. Kolejny przetarg do podziału dla Solarisa i Ursusa?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin. Kolejny przetarg do podziału dla Solarisa i Ursusa?
fot. Martyn Janduła
W Lublinie otwarto oferty na dzierżawę w sumie 25 autobusów. Jedyna ofertę na 10 jednoczłonowych pojazdów złożył Ursus, a jedyną na 15 autobusów przegubowych złożył Solaris. Oferty nie mają konkurentów, ale nie mieszczą się w budżecie zamawiającego.

Przetarg na 10–letnią dzierżawę 25 niskopodłogowych autobusów miejskich rozpisano w czerwcu. W 70 proc. miała decydować cena, a poza tym kwestie techniczne, dotyczące gwarancji i ekologii. Oferenci zdecydowanie podzielili się zamówieniem i zamiast konkurować ze sobą, podzielili się częściami zamówienia.

W części dotyczącej 10 autobusów jednoczłonowych Ursus Bus, występujący w konsorcjum z mLeasing zaproponował za swoje autobusy 13 042 526,40 zł brutto. Dostawę pierwszych pięciu zadeklarował w ciągu 130 dni od daty podpisania umowy, a pięciu kolejnych – 20 dni później. Jednak MPK w Lublinie na dzierżawę pojazdów w tej części chce przeznaczyć tylko 10 053 145,47 zł brutto, więc sporo mniej niż żąda Ursus.

Również w części dotyczącej przegubowców oferta rozmija się z budżetem zamawiającego. Solaris, w konsorcjum z Millenium Leasing, za 15 autobusów przegubowych zaproponował 31 104 486 zł brutto i dostawę pierwszych pięciu w ciągu 130 dni a pozostałych w 150 dni od daty podpisania umowy. MPK chce wydać na tę część zamówienia nie więcej niż 28 005 191,04 zł brutto.

To nie pierwsza sytuacja, gdy w Lublinie lokalny Ursus celuje w autobusy standardowej długości, a Solaris w przegubowce. Przed miesiącem tamtejsze MPK rozstrzygnęło dwa przetargi autobusowe. Pierwszy, na dziewięć przegubowców, trafił do Solarisa. Drugi, podzielony na część przegubową i standardową trafił do Solarisa (sześć przegubowców) i Ursusa (osiem zwykłych).

Teraz w Lublinie będą musieli zdecydować, czy rozpisać przetarg jeszcze raz, czy zgodzić się na ceny zaproponowane przez oferentów.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij