W Lublinie trwa przetarg na budowę zintegrowanego centrum komunikacyjnego Lublinie, czyli nowego dworca autobusowego o efektywnej formie architektonicznej. Założono też przebudowę okolicznego układu ulic. Budimex – jeden z sześciu oferentów – poinformował właśnie, że jego oferta została najwyżej oceniona.
Przedmiotem przetargu jest budowa zintegrowanego centrum komunikacyjnego, czyli nowego dworca autobusowego znajdującego się pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową w Lublinie. Przewidziano budowę podziemnego garażu, budynku usługowego i administracyjnego ze zintegrowanym zadaszeniem peronów. Kilkadziesiąt stanowisk ma być zgrupowanych przy trzech peronach. Na dachu dworca zaplanowano taras widokowy.
Przewidziano również przebudowę układu drogowego. Zakres zamówienia obejmuje kompleksową przebudowę ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Dworcową i ul. Pocztową do pl. Bychawskiego. Ponadto założono rozbudowę Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej, Dworcowej, Pocztowej, Kunickiego, pl. Bychawskiego oraz budowę Gazowej i drogi łączącej Gazową i Młyńską. Na placu Dworcowym przewidziano deptak, 1 Maja i Młyńska zamienią się w woonerfy (ciągi pieszo-rowerowe), Dworcowa otrzyma reprezentacyjny charakter.
Termin składania ofert minął pod koniec sierpnia. Wystartowało sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 231,5 mln zł do 288,8 mln zł brutto. Wszystkie przewyższały budżet określony na kwotę 226,6 mln zł.
Przetarg formalnie nie zakończył się, ale dziś (20 października) Budimex, który złożył najtańszą ofertę, poinformował o tym, że jego propozycja została najwyżej oceniona przez ZDiM w Lublinie. Jak zastrzega wykonawca, „powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu SA jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone”.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do 29 lipca 2022 r. Obiekt w Lublinie będzie kolejną sporą inwestycją dworcową Budimeksu. Firma remontowała i modernizowała dworce w
Białymstoku i
Kielcach, które zostały udostępnione podróżnym w ostatnich miesiącach.