Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin: 60 nowych autobusów i 50 trolejbusów do 2020 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Paweł Rydzyński

Data publikacji:
2014-08-05 13:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin: 60 nowych autobusów i 50 trolejbusów do 2020 r.
fot. Tomasz Zugaj, lic. GNU/CC 3.0trolejbus w Lublinie
Władze Lublina chcą w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20 zakupić ponad 100 nowych pojazdów do obsługi komunikacji miejskiej. Planowany jest także zakup pojazdów o napędzie elektrycznym lub hybrydowym.

W mieście mają też powstać nowe odcinki sieci trolejbusowej. Miejscy samorządowcy uchylają się natomiast od kategorycznych deklaracji odnośnie zwiększenia roli kolei w obsłudze przewozów aglomeracyjnych.

– Głównym celem kompleksowej koncepcji systemu rozwoju transportu miejskiego w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym będzie rozwój zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych połączeń komunikacyjnych w obszarze Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego – mówi w rozmowie z portalem „Transport Publiczny” Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina.

Łatwiejszy dojazd do lubelskiego dworca

Co się pod tą deklaracją kryje? Beata Krzyżanowska wyjaśnia, że władze Lublina planują m.in., w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT), przeprowadzenie następujących inwestycji:
  • Budowa zintegrowanego intermodalnego budynku dworca komunikacji regionalnej, dalekobieżnej, podmiejskiej i metropolitalnej, parkingu postojowego dla komunikacji pozamiejskiej;
  • Zagospodarowanie i dostosowanie przestrzeni publicznych wokół dworca do nowych funkcji, w tym m.in.: budowa ciągów pieszo-jezdnych, pieszo-rowerowych, przebudowa sąsiadujących ulic (Gazowa, Młyńska, Dworcowa, Pocztowa, 1-go Maja, pl. Bychawski, odcinek ul. Kunickiego pod wiaduktem), przebudowa istniejącej infrastruktury oraz zagospodarowanie terenu (place, mała architektura, place zabaw etc.);
  • Budowa dróg dojazdowych do dworca wraz z niezbędną architekturą (buspasy, trakcja trolejbusowa, ścieżki rowerowe), w tym m.in. budowa ul. Lubelskiego Lipca '80 od ul. Piłsudskiego do Al. Jana Pawła II, przebudowa ronda Lubelskiego Lipca '80 z ul. Fabryczną i mostem, przedłużenie ul. Zana do ul. Smoluchowskiego;
  • Przebudowa przystanków przesiadkowych integrujących komunikację miejską z komunikacją pozamiejską, a także przebudowa przystanków stanowiących węzły przesiadkowe komunikacji miejskiej;
  • Budowa węzłów przesiadkowych o znaczeniu metropolitalnym, z parkingami P&R i B&R;
  • Zakup taboru niskoemisyjnego o napędzie elektrycznym lub hybrydowym dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Nowe pojazdy i trasy trolejbusowe

Oprócz inwestycji w ramach ZIT-ów, planowane jest także kontynuacja kończącego się właśnie projektu obecnie „Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie”, realizowanego ze środków unijnej perspektywy 2007-13. W nowej perspektywie, w ramach przedłużenia tego projektu w Lublinie miałyby zostać podjęte następujące działania:
  • Budowa oraz przebudowa trakcji trolejbusowej wraz z budową i przebudową infrastruktury drogowej – m.in. w ul. Mełgiewskiej, Choiny, Grygowej;
  • Zakup taboru do obsługi nowych odcinków trakcji trolejbusowej i sieci autobusowej (ok. 60 autobusów i 50 trolejbusów);
  • Rozbudowę systemu dynamicznej informacji przystankowej;
  • Dalszą rozbudowę Systemu Zarządzania Ruchem i Komunikacją.
Co z koleją? „To zadanie województwa”

Rzeczniczka UM Lublin de facto uchyliła się od odpowiedzi na pytanie, czy intencją władz Lublina jest również zwiększenie roli kolei w obsłudze podróży wewnątrzmiejskich (aglomeracyjnych). Podkreśliła jednak raz jeszcze, że jednym z priorytetów inwestycyjnych władz miasta, związanym także z transportem kolejowym, jest budowa i rozwój węzła przesiadkowego w rejonie lubelskiego dworca.

– Zadania związane z rozwojem kolei leżą w kompetencjach marszałka województwa, a także zarządzanej przez niego spółki, która ma powierzone zadania w tym zakresie. Miasto będzie prowadzić działania związane z rozwojem infrastruktury z dofinansowaniem z nowej perspektywy UE w ścisłej współpracy z Zarządem Województwa Lubelskiego, strategiczne decyzje w tym zakresie będą natomiast należeć do Urzędu Marszałkowskiego. Zadania miasta są związane przede wszystkim z budową Intermodalnego Metropolitalnego Dworca, który został wpisany do realizacji w ramach ZIT – zauważa Beata Krzyżanowska.



Zapraszamy na III Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się 30 października br. w Bydgoszczy. Wydarzeniami towarzyszącymi będą: Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych oraz Forum Inwestycji Autobusowych.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kielce chcą kupić 20 nowych autobusów

Prawo & Finanse

Kielce chcą kupić 20 nowych autobusów

Paweł Rydzyński 18 lipca 2014

Gorzów: Nowa linia tramwajowa i węzeł przesiadkowy przy dworcu

Prawo & Finanse

Gorzów: Nowa linia tramwajowa i węzeł przesiadkowy przy dworcu

Paweł Rydzyński 20 czerwca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5