Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin. 28 proc. więcej rowerzystów niż w zeszłym roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin. 28 proc. więcej rowerzystów niż w zeszłym roku
fot. Lubelski Rower Miejski/FBLRM
Lubelskie Porozumienie Rowerowe wraz ze studentami UMCS i Uniwersytetu Przyrodniczego przeprowadziło pomiary ruchu. Wynika z nich, że liczba cyklistów poruszających się ulicami stolicy lubelskiego w ciągu roku zwiększyła się o prawie jedną trzecią. W niektórych punktach odnotowano wzrosty o ponad 100 proc.

Pomiar ruchu rowerowego 2016 w Lublinie odbył się 7 czerwca br. między godziną 16 a 17. Wykonało go Porozumienie Rowerowe we współpracy ze studentami ze Studenckiego Koła Naukowego Planistów UMCS i Studenckiego Koła Naukowego Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Przyrodniczego. Cyklistów liczono w 16 punktach znajdujących się najbliżej centrum dobranych tak, by uwzględnić miejsca przebadane w ubiegłym roku zarówno przez stronę społeczną, jak i miasto.

Co zaobserwowali mierzący ruch rowerowy wolontariusze?

Rowerzystów coraz więcej

Wyniki badań świadczą o rosnącej roli dwóch kółek w transporcie miejskim. W trakcie pomiarów doliczono się 2,7 tys. rowerzystów. Ich liczba w stosunku do badań przeprowadzonych w analogicznym okresie roku poprzedniego w tych samych punktach pomiarowych wzrosła średnio o 28 proc.

- Wynika to z kilku przyczyn. Remonty wielu ulic oraz zakorkowanie miasta powodują, że dwa kółka są chętniej wybierane jako alternatywa dla komunikacji zbiorowej. Atrakcyjność roweru podniosła również nowo wybudowana, w miarę spójna infrastruktura prowadząca w kierunku centrum - komentuje Paweł Cal z Porozumienia Rowerowego.

Największy ruch rowerowy zmierzono na przy bulwarze na Krochmalnej, gdzie wyniósł 302 rowerzystów na godzinę. Drugie miejsce zajęło skrzyżowanie Mostu Kultury i Unii Lubelskiej (256 rowerzystów na godzinę), zaś trzecie – skrzyżowanie Krochmalna – Diamentowa (253 rowerzystów na godzinę).

W niektórych punktach ruch rowerowy zwiększył się w ciągu roku ponad dwukrotnie. W przypadku skrzyżowania Zamojska - Unii Lubelskiej wzrost wyniósł aż 247 proc., zaś na skrzyżowaniu Krochmalna - Diamentowa – 101 proc.
W kilku miejscach odnotowano również spadki. Należą do nich m.in. bulwar przy Piłsudskiego, gdzie liczba rowerzystów zmniejszyła się przez zamknięcie trasy wzdłuż Bystrzycy. Zdaniem aktywistów, ciąg ten po otwarciu będzie jednak - z racji braku skrzyżowań oraz niewielkich nachyleń - najbardziej obleganym połączeniem na linii północ – południe.

Co ciekawe, znaczna część zaobserwowanych rowerzystów poruszała się jednośladami Lubelskiego Roweru Miejskiego. O ile rok temu osoby korzystające z systemu stanowiły ok. 8 proc. ogółu, o tyle w roku bieżącym ich udział wzrósł do 22 proc. Zdaniem Cala, na wzrost popularność roweru publicznego niewątpliwy wpływ miała jego rozbudowa. Dzięki niej mieszkańcy oraz studenci nie posiadający własnych jednośladów chętniej korzystają z systemu, zwłaszcza w godzinach popłudniowych.

Gdzie budować?

Zdaniem badających, pomiary wskazują, iż pilna potrzeba stworzenia dobrej infrastruktury rowerowej istnieje na:
- al. Racławickich,
- Sowińskiego,
- Poniatowskiego,
- Głębokiej,
- Nadbystrzyckiej,
- Narutowicza,
- Drodze Męczenników Majdanka.

- Z badań wynika, że ruch rowerowy na powyższych ulicach się wzmaga. Powiadomiliśmy miasto o konieczności stworzenia przy nich ułatwień dla rowerzystów. To ważne również ze względu na bezpieczeństwo pieszych, gdyż ulice te cechują się znacznym natężeniem ruchu i cykliści często wybierają tam chodnik zamiast jezdni – komentuje Paweł Cal. – Czekamy także na wprowadzenie kontraruchu w centrum oraz nowe stojaki. Realizacja obu projektów znacznie poprawi sytuację ruchu rowerowego w centrum, obecnie mało atrakcyjnym dla cyklistów.

Z pełnym raportem z badań można zapoznać się tutaj.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5