Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lubelskie: XIX-wieczny dworzec w Lubartowie zostanie odnowiony

Dalej Wstecz
Autor:

jar, Rynek Kolejowy

Data publikacji:
2019-07-08 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lubelskie: XIX-wieczny dworzec w Lubartowie zostanie odnowiony
fot. jar (2011)
Historyczny budynek stacji Lubartów został wpisany do Programu Inwestycji Dworcowych i zostanie odnowiony. Przedsięwzięcie jest na bardzo wstępnym etapie, dlatego zakres planowanych prac nie został jeszcze określony.

Petycja o odnowę dworca

Jak poinformowały regionalne media, z inicjatywy lubartowskich działaczy Prawa i Sprawiedliwości, były zbierane podpisy w sprawie odnowienia dworca kolejowego. Pod petycją, skierowaną do PKP S.A., podpisało się około tysiąca mieszkańców. Postulowano w niej konieczność wykonania gruntownego remontu. Wprawdzie budynek był odnawiany przed około 10 laty, jednak w ograniczonym zakresie. Inicjatorzy wystąpienia postulują przygotowanie i udostępnienie czynnej całą dobę poczekalni dla podróżnych korzystających z m.in.. pociągów regionalnych i międzywojewódzkich kursujących po linii nr 30 Łuków – Lublin Północny. Obecnie każdego dnia stacje pasażerską obsługują 8 par pociągów kategorii TLK oraz do 6 par pociągów Polregio.

Obiekt w inwestycyjnym programie

Informację o zakwalifikowaniu omawianego obiektu do modernizacji potwierdza „Rynkowi Kolejowemu” Anna Cierkowska, główny specjalista w Wydziale Prasowym Biura Komunikacji i Promocji w spółce Polskie Koleje Państwowe. Wskazuje jednocześnie, że trwają przygotowania do przebudowy budynku. – Decyzja o objęciu dworca w Lubartowie Programem Inwestycji Dworcowych została podjęta pod koniec maja. Inwestycja jest obecnie na wstępnym etapie przygotowania, dlatego nie mamy jeszcze harmonogramu realizacji – informuje Anna Cierkowska. – Zakres inwestycji będzie wstępnie określony po przeanalizowaniu dostępnych informacji na temat stanu technicznego, zapotrzebowania funkcjonalnego, wytycznych konserwatorskich – wylicza.

Zatem nie wiadomo, jakim zakresem prac zostanie objęty XIX-wieczny dworzec. W lokalnych mediach można przeczytać postulaty dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz uruchomienia w nim monitorowanej poczekalni czynnej całą dobę.

Znaczenie linii nr 30

Należy zauważyć, że na przełomie wieków na linii nr 30 regularny ruch pasażerski zamarł na kilkanaście lat. Połączenia zawieszono w 2000 r. Kilkunastoletnia przerwa w ruchu spowodowała, że (generalnie) stan budynków służących obsłudze podróżnych uległ pogorszeniu. Pociągi regionalne wróciły na tory w 2013 r., po wykonaniu rewitalizacji odcinka Lubartów – Lublin Północny. W 2017 r. na trasę skierowano również pociągi dalekobieżne.

Obecnie linia ma duże znaczenie w ruchu pasażerskim i towarowym, ponieważ jest trasą objazdową dla pociągów łączących Lublin z Warszawą i innymi miastami zachodniej i północnej Polski. Lubartowski dworzec zaś jest jedyną stacja obsługiwana przez PKP Intercity na terenie miasta liczącego ok. 22 tys. mieszkańców. Co istotne, połączenia dalekobieżne (choć w mniejszej liczbie) mogą pozostać na „linii lubartowskiej” również po zakończeniu modernizacji odcinka Warszawa – Lublin linii nr 7. Na taką możliwość wskazuje „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Michał Beim: Zarząd PKP SA zredukował program dworcowy o 60%

Przestrzeń

Michał Beim: Zarząd PKP SA zredukował program dworcowy o 60%

Witold Urbanowicz 08 października 2018

Lubelskie dworce do modernizacji i przekazania

Przestrzeń

Lubelskie dworce do modernizacji i przekazania

jar, Rynek Kolejowy 25 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5