Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łotwa: Na trasie Rail Batiki powstanie 16 węzłów i stacji regionalnych. Rusza projektowanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Spółka Eiropas Dzelzceļa līnijas, która wdraża projekt Rail Baltiki na terenie Łotwy, zawarła umowę z Rere Ineco na projekt 16 regionalnych węzłów przesiadkowych. Prace projektowe potrwają do 2024 r.

Na terenie Łotwy trwają już prace przy budowie stacji w centrum (Dworzec Centralny) oraz przy lotnisku w Rydze. Teraz Eiropas Dzelzceļa līnijas zabiera się za pozostałe stacje i węzły. W sumie zaplanowano 16 węzłów przesiadkowych, które mają skupiać różne środki transportu (kolej, autobusy krajowe, miejskie, samochody, mikromobilność itp.). Ich projektowaniem zajmie się włosko-łotewska spółka Rere Ineco, z którą zawarto umowę 4 listopada. Prace projektowe potrwają do 2024 r., a wykonawca będzie sprawować nadzór nad późniejszą realizacją.

– Rail Baltica zmieni zwyczaje transportowe. Mieszkańcy nie będą już musieli przeprowadzać się bliżej centrum Rygi. Teraz do miejsc pracy dojadą równie szybko i wygodnie z bardziej oddalonych miejscowości – mówi Kaspars Vingris, szef Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Na terenie Łotwy Rail Batlica będzie liczyć 265 km, przechodząc przez okręgi administracyjne Bauska, Ķekava, Olaine, Mārupe, Ryga, Salaspils, Ropaži, Sigulda i Limbaži. Choć linia ma funkcjonować jako kolej dalekobieżna o znaczeniu międzynarodowym, pomyślano też o stacjach o znaczeniu regionalnym. Zaplanowano następujące stacje: Salacgrīva, Tūja, Skulte, Vangaži, Sauriešu (Ryga), Slāvu tilts (Ryga), Torņakalns (Ryga), Zasulauks (Ryga), Imanta (Ryga), Jaunmārupe, Olaine, Ķekava, Salaspils, Baldone, Iecava i Bauska. W Rydze przewidziano też nowy przystanek na linii 1520 mm – Ågenskalna, w pobliżu Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Paula Stradinsa.




Dworce będą miały zuniformizowany wygląd. Przewidziano modułową konstrukcję w trzech wersjach – w zależności od spodziewanej liczby pasażerów. Architektura jest inspirowana Bałtykiem – stąd pofalowane dachy. Przewidziano dużo przeszkleń oraz drewniane wykończenia. Za koncepcję dworców odpowiada 3TI Progetti.

Pociągi regionalne będą jeździć z prędkością do 200 km/h. Początkowo założono ich kursowanie z częstotliwością co jedną bądź dwie godziny – z możliwością zwiększenia do dwóch odjazdów na godzinę. Na odcinku między Rygą Centralną a lotniskiem pociągi będą jeździć co ok.15-20 min.



Rail Baltica to projekt wyjątkowy: zakłada budowę ok. 870-kilometrowej normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm. Na terenie Estonii przewidziano 12 stacji regionalnych, a na Litwie – dziesięć.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Witold Urbanowicz 20 listopada 2022

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Przestrzeń

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2022

Sokółka z wykonawcą centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Sokółka z wykonawcą centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 03 listopada 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Witold Urbanowicz 20 listopada 2022

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Przestrzeń

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2022

Sokółka z wykonawcą centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Sokółka z wykonawcą centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 03 listopada 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5