Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Los Angeles do 2030 r. będzie miało wyłącznie autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-07-30 08:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Los Angeles do 2030 r. będzie miało wyłącznie autobusy elektryczne
fot. Cian Ginty, lic. Attribution Cian Ginty
W czwartek zarząd spółki Metro, odpowiedzialnej za transport publiczny w Los Angeles przyjął plan dotyczący wymiany do 2030 r. 2,2 tys. autobusów zasilanych sprężonym gazem na elektrobusy. Z kolei 138 mln dol. przeznaczono na zakup do 2021 r. 95 elektrobusów i budowę związanej z nimi infrastruktury. Większość dostarczy BYD.

– Kiedy rząd federalny robi krok w tył, Los Angeles robi krok do przodu – mówił szef Metro i miejski radny Mike Bonin, nawiązując do odrzucenia przez prezydenta Donalda Trumpa postanowień niedawnego szczytu klimatycznego w Paryżu. – Oni trzymają się kurczowo mrocznej przeszłości, my idziemy w jasną przyszłość – dodawał.

Dziś po Los Angeles jeździ 2,2 tys. autobusów które są napędzane CNG. To efekt wymiany taboru na bardziej ekologiczny, dokonywanej sukcesywnie w latach 90–tych. W zbliżającej się dekadzie tamtejszych pasażerów czeka kolejna zmiana jakościowa jeśli chodzi o napęd transportu publicznego.

Póki co po Los Angeles jeździ pięć elektrobusów. Jak informuje „Los Angeles Times”, na czwartkowym posiedzeniu zarządu przegłosowano zelektryfikowanie dwóch tamtejszych linii BRT. 60 autobusów na Silver Line, a także urządzenia do ładowania dostarczy chiński producent BYD, który zarobi za to 66 mln dol.

Z kolei 35 pojazdów na Orange Line dostarczy amerykański producent New Flyer. Elektryfikacja tej linii będzie kosztowała 72 mln dol. z czego autobusy mają kosztować ok. 50 mln dol. a ładowarki blisko 8 mln. Według zapowiedzi Silver Line ma być gotowa w 2021 r., a Orange Line rok wcześniej. Z nowo zakupionymi pojazdami flota elektryczna w Los Angeles wciąż będzie stanowiła ledwie 5 proc. całej floty autobusowej w Los Angeles, ale równocześnie flota elektrobusowa w Kalifornii powiększy się dwukrotnie.

Jednocześnie szefowie Metro przegłosowali przeznaczenie 26,5 mln dol. na kontrakt z firmą Cummins Westport, która ma opracować i dostarczyć nowy model silników na CNG, określanych jako „bliskie zeru” (chodzi rzecz jasna o emisję spalin). Mają stanowić etap przejściowy, zanim cała flota przestawi się na zeroemisyjność.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kuala Lumpur. Otwarto bezobsługową linię metra

Komunikacja

Kuala Lumpur. Otwarto bezobsługową linię metra

Jakub Dybalski 20 lipca 2017

Tajpej. Metro pod wodą, w trawie i w tartanie

Komunikacja

Tajpej. Metro pod wodą, w trawie i w tartanie

Jakub Dybalski 17 lipca 2017

Sztokholm. Citybanan otwarty

Komunikacja

Sztokholm. Citybanan otwarty

Artur Bogdanowicz, jd 11 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS