Partnerzy serwisu:
Mobilność

Londyn przekonał się do nowych tras rowerowych i szerszych chodników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Guardian/Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Londyn przekonał się do nowych tras rowerowych i szerszych chodników
fot. Joseph Plotz, lic. CC A 3.0 Unported
Londyn przyspieszy tworzenie nowych tras rowerowych, wzdłuż głównych arterii, a także przebuduje ciągi dla pieszych, poszerzając chodniki, aby umożliwić fizyczne dystansowanie się oraz bezpieczne ustawianie się w kolejkach przed sklepami - donosi "The Guardian".

Odległości pokonywane przez cyklistów w stolicy Wielkiej Brytanii, po wygaśnięciu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, mogą wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie. Tymczasowe ścieżki rowerowe powstaną na przykład wzdłuż ruchliwej arterii Euston Road.

Działający pod silną presją urzędnicy miejskiego Ratusza postanowili zwiększyć liczbę usług metra. To jednak spotkało się z wyraźnym niezadowoleniem związków zawodowych zaniepokojonych brakiem porozumienia w sprawie ochrony zdrowia pasażerów i personelu.

Ograniczone możliwości sieci transportowej Londynu

Premier Boris Johnson tłumaczył w środę, że ​​kluczowa część starań o bezpieczne uruchomienie transportu publicznego wymagała większej i bardziej ekspansywnej usługi metra, aby ludzie mogli zachować niezbędny dystans fizyczny.

Przedstawiciele burmistrza Sadiqa Khana stwierdzili natomiast, że miliony podróży dziennie będą musiały odbywać się jednak innymi sposobami. Możliwości transportu publicznego w Londynie będą bowiem tylko nieznacznie przekraczać zaledwie jedną piątą poziomów sprzed kryzysu. Dodatkowo gdyby chociaż część mieszkańców przestawiła się na dłużej na samochody, to stolica Anglii ryzykowałaby jeszcze gorszą jakością powietrza, a kolejnym poważnym problemem byłby wzrost niebezpieczeństw na drogach.

Burmistrz oraz samorządowa jednostka terytorialna Transport for London (TfL) podejmą współpracę z dzielnicami, skupiając się na trzech płaszczyznach. Pierwszą będzie szybsza budowa strategicznej sieci rowerowej z nowymi trasami w celu zmniejszenia zatłoczenia w stołecznym transporcie publicznym. Drugi sektor działania obejmuje całkowitą transformację lokalnych centrów miasta, poprzez poszerzenie chodników, aby ludzie mogli bezpiecznie chodzić i jeździć na rowerze oraz ustawiać się w kolejkach przed sklepami. Trzecia płaszczyzna dotyczy ograniczenia ruchu na niektórych ulicach oraz utworzenie dzielnic o małym jego natężeniu. Efektem tych działań według TfL może być dziesięciokrotny wzrost odległości pokonywanych przez rowerzystów oraz pięciokrotny wśród pieszych w porównaniu sprzed wybuchu pandemii.

Krytycznie nastawiona... Partia Zielonych

Chodniki zostały już podwojone przy Camden High Street i Stoke Newington High Street, a poszerzono je również w sześciu innych miejscach, takich jak Southwark, Hackney, Lambeth, Hammersmith, Fulham oraz Croydon. - Wzywam rząd i gminy do współpracy z nami, aby umożliwić Londyńczykom przejście na czystsze, bardziej zrównoważone formy transportu i zmniejszenie presji na inne części naszej sieci transportowej po złagodzeniu blokady - podkreślił Khan.

Ambitne plany zostały przyjęte z zadowoleniem przez organizacje społeczne. - Tam, gdzie chodniki Londynu nie nadają się do bezpiecznego dystansowania społecznego, konieczne jest ich poszerzenie, aby ludzie nie byli zmuszani do wchodzenia na ścieżki nadjeżdżających pojazdów - powiedział Stephen Edwards, dyrektor Living Streets.

Nie obyło się jednak bez krytycznych głosów ze strony... Partii Zielonych, zarzucającej burmistrzowi opieszałość i postęp godny ruchu ślimaka w ostatnich latach. - Nasi kluczowi pracownicy już od kilku tygodni poruszali się na rowerze, szukając bezpiecznego sposobu dojazdu do miejsca zatrudnienia. Burmistrz nie nadąża z nadrabianiem zaległości, podczas gdy my cierpimy z powodu pędzących kierowców, czyniących nasze drogi znacznie bardziej niebezpiecznymi - podsumowała Caroline Russell, członek londyńskiego Zgromadzenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Prawo & Finanse

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Artur Bogdanowicz 22 listopada 2021

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Transport tylko z certyfikatem?

Prawo & Finanse

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Komunikacja

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Prawo & Finanse

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Artur Bogdanowicz 22 listopada 2021

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Transport tylko z certyfikatem?

Prawo & Finanse

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Komunikacja

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5