Transport for London zamówiło u producenta Wrightbus 20 piętrowych autobusów zasilanych ogniwami paliwowymi. Zakupy są dofinansowane z unijnego programu JIVE.
Transport for London już dziś korzysta ze 145 autobusów elektrycznych, a 68 kolejnych, piętrowych, ma zostać dostarczonych w nadchodzących miesiącach. Autobusy wodorowe to jednak nowość, ale wpisują się w londyńskie plany przestawienia taboru autobusowego na zeroemisyjny.
Londyński przewoźnik wyda na autobusy i konieczną infrastrukturę ok. 12 mln funtów, z czego 5 mln funtów będzie pochodziło z unijnego programu JIVE, a 1 mln to rządowe dofinansowanie na proekologiczne inwestycje. Autobusy StreetDeck FCEV o długości 10,9 metra i 64 miejscami siedzącymi dla pasażerów, będą wyposażone w 85-kilowatowe ogniwa, dostarczone przez kanadyjskiego producenta Ballard.
Autobusy mają zostać dostarczone do Londynu pod koniec przyszłego roku. Londyn planuje kupić w sumie 55 wodorowych autobusów, korzystając ze środków JIVE. Wrightbus ma też zamówienia z Birmingham i Aberdeen.
Wspomniany program to fundusz mający na celu stworzenie w Europie rynku na autobusy miejskie z takim napędem. Do wydania jest ok. 65 mln euro. W sumie dofinansowane mają być zakupy 291 autobusów w 20 miastach w całej Europie. Żadne polskie miasto nie uczestniczy w programie.