Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź-Żabieniec: Dodatkowe wiaty i przejście podziemne będą gotowe za miesiąc

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-06-18 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź-Żabieniec: Dodatkowe wiaty i przejście podziemne będą gotowe za miesiąc
fot. Kasper FiszerPeron stacji Łódź-Żabieniec
Kończy się remont pasażerskiej części stacji Łódź-Żabieniec. Niebawem podróżni będą mogli korzystać z nowych wind prowadzących na perony, a na nich ustawione zostaną kolejne wiaty. Mają one zastąpić nieistniejące już zadaszenie peronów.

Od lat 90. zeszłego stulecia rola dworca kolejowego Łódź-Żabieniec systematycznie spadała. Malała też zresztą liczba przystających tam pociągów: z jednej strony zrezygnowano z tego postoju przy planowaniu połączeń dalekobieżnych, z drugiej – kursów na trasach z Łodzi do Kutna i do Łowicza ubywało (przez kilka lat do Łowicza ruch był wręcz całkowicie zawieszony). Uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a następnie honorowanie w pociągach biletów miejskich zdecydowanie odwróciło ten trend.

Kończą się procedury związane z rozszerzeiem zakresu robót

Zaskutkowało to znacznym wzrostem liczby osób korzystających ze stacji, także w podróżach miejskich czy aglomeracyjnych. Tymczasem remont pasażerskiej części Żabieńca oznaczał likwidację zadaszenia niemal całych peronów. Długie i skutecznie chroniące przed deszczem wiaty zostały zastąpione małymi wiatami podobnymi do tych stawianych na przystankach komunikacji miejskiej. W godzinach szczytu nie wystarcza tam miejsca dla wszystkich oczekujących – zwłaszcza w okresie konieczności zachowywania dystansu pomiędzy ludźmi.

– Na obu peronach stacji Łódź-Żabieniec w lipcu zostaną zamontowane dodatkowe wiaty – zapowiada jednak Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wielomiesięczna przerwa pomiędzy ustawieniem istniejących wiat a uzupełnieniem ich o kolejne obiekty ma wynikać z działań związanych z rozszerzeniem zakresu projektu inwestycyjnego. W ramach tego samego zadania modernizowana jest linia nr 15 na odcinku od Łodzi Kaliskiej do Zgierza.

W najbliższych tygodniach ruszą windy na perony

Niebawem sfinalizowany ma zostać natomiast remont żabienieckiego przejścia podziemnego. Nasz rozmówca podkreśla przy tym, że także w okresie prowadzenia robót jest ono czynne. – Wykonawca kończy zabezpieczenie antykorozyjne, malowanie i wykończenie ścian płytami granitowymi – dodaje. Jeszcze w czerwcu mają zacząć działać windy, które pomogą w przedostaniu się na perony np. osobom niepełnosprawnym.

– Zakończenie wszystkich prac zaplahttps://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-dworzec-na-zabiencu-przestal-byc-restauracja-jakie-beda-jego-losy--66443.htmlnowane jest w lipcu – informuje Martyn Janduła. Roboty nie obejmują dawnego budynku dworca, który od około dekady nie pełni już swojej podstawowej funkcji. Przez dłuższy czas PKP SA wynajmowały go restauratorowi, który jednak przeniósł swój lokal poza teren kolejowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5