Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie zapowiada zaangażowanie w autobusową komunikację regionalną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie zapowiada zaangażowanie w autobusową komunikację regionalną
fot. Kasper FiszerAutobus regionalny w Rawie Mazowieckiej
Władze województwa łódzkiego analizują obecnie,, na jakich liniach komunikacyjnych mogłyby uruchomić wojewódzkie przewozy autobusowe. Być może oznacza to powrót do koncepcji wojewódzkich przewozów do Rawy Mazowieckiej. Na razie samorząd nie wskazuje jednak konkretnych relacji, które potencjalnie miałby obsługiwać. – Decyzje zapadną wkrótce – zapowiada przy tym UMWŁ.

ojewództwo łódzkie od dłuższego czasu anonsowało możliwość uruchomienia wojewódzkich połączeń autobusowych. Pomimo pogrążenia się tego segmentu transportu w kryzysie, co skutkowało – i wciąż skutkuje – odwoływaniem kolejnych kursów, dotychczas samorząd nie podjął decyzji o otwarciu finansowanych z kasy regionu linii. Wybrane w zeszłym roku nowe władze samorządowe zapowiadają, że wkrótce może się to zmienić.

Kursów i przewoźników wciąż ubywa

Ostatni pomysł związany z wojewódzką komunikacją autobusową dotyczył połączeń do Rawy Mazowieckiej. To położone na północnym wschodzie województwa miasto było niegdyś obsługiwane przez kolej wąskotorową do Rogowa, gdzie możliwa była przesiadka na pociąg normalnotorowy w kierunku Koluszek i Łodzi czy Skierniewic i Warszawy. Format obsługi autobusowej miał być nieco podobny: kursy realizowane miały być w relacji Rawa – Koluszki, gdzie pasażerowie przesiadaliby się na pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Łodzi.

Analizy zlecone przez UMWŁ wykazały jednak, że poziom oferty przewoźników komercyjnych jest względnie wysoki i nie uzasadnia uruchamiania połączenia. Choc od tamtej pory minęło zaledwie kilka miesięcy, sytuacja zdążyła ulec pewnej zmianie. Z Łodzi do Rawy nie kursują już autobusy PKS Łódź i PKS Grójec, a wiodące konsorcjum Nep-Pol i Sam Marco wprowadziło pewne cięcia w rozkładzie jazdy. Czy wpłynęło to na politykę UMWŁ?

Trwa analiza możliwości i potrzeb

– Województwo podjęło działania mające na celu przywrócenie realizacji połączeń autobusowych służących pełniejszemu skomunikowaniu gmin i powiatów na obszarze naszego regionu – czytamy w komunikacie przesłanym nam przez Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Nie wiadomo jednak, czy jedną z tras, na których potencjalnie swoje kursy uruchomiłby Urząd, byłaby linia do Rawy Mazowieckiej. Wcześniej właśnie to połączenie ujęto w uchwalonym jeszcze w poprzedniej kadencji samorządowej planie transportowym (jako jeden z wariantów).

– Brane pod uwagę linie komunikacyjne poddawane są wnikliwej analizie rynkowej. Za wcześnie jest więc jeszcze, by mówić o konkretnych połączeniach – tłumaczą władze regionu. – Decyzje powinny być podjęte wkrótce – dodają służby prasowe samorządu.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5