Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym poprzez... rozbudowę dróg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym poprzez... rozbudowę dróg
fot. ZDW Łódź (zdj. ilustracyjne)
Samorząd województwa łódzkiego zdecydował się walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym poprzez modernizację dróg wojewódzkich. Argumentuje, że większość odcinków, które są przeznaczone do przebudowy, jest wykorzystywana przez finansowane z budżetu regionu kursy autobusów. Sieć połączeń marszałkowskich ma też ulegać dalszemu rozszerzaniu.

Samorząd województwa łódzkiego jest jednym z nielicznych, który pozyskał z rządowego programu Polski Ład środki na cele związane z walką z wykluczeniem komunikacyjnym. Najważniejszym pod tym kątem grantem wydaje się ten przyznany na zakup autobusów, które mają trafić do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (właśnie trwa ponowiony przetarg). Przewoźnik kolejowy planuje uruchomić dzięki nim sieć połączeń dowozowych z miejscowości położonych dalej od torów.

Większość odcinków wykorzystywana przez autobusy wojewódzkie

Łódzki marszałek otrzymał jednak dotację na jeszcze jedną inicjatywę mającą służyć temu samemu celowi. Projekt ten nosi nazwę „Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – modernizacja dróg w celu zwiększenia dostępności sieci kolejowej i PKS”. – Podejmujemy aktywne działania mające na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym na wszystkich płaszczyznach. Realizujemy spójne i komplementarne projekty z bezpośredniego zakresu przewozów autobusowych oraz projekty inwestycyjne dotyczące dróg, infrastruktury kolejowej i taboru – tłumaczy Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Samorząd zaznacza, że na znacznej części przewidzianych do remontu odcinków utrzymuje ruch autobusowy finansowany przez województwo przy wykorzystaniu środków z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – W przypadku rosnącego dalej zapotrzebowania społecznego będą podejmowane decyzje dotyczące zagęszczenia istniejących połączeń bądź uruchomienia nowych linii – deklarują służby prasowe UMWŁ. Są jednak odcinki – np. w ciągu dróg 707 w Rawie Mazowieckiej czy 786 w rejonie Żytna – które nie są obecnie objęte obsługą wojewódzkiej sieci połączeń autobusowych i nie ma konkretnych planów zmiany tego stanu rzeczy, a mimo to będą one remontowane w ramach Polskiego Ładu.

Kilka autobusów dziennie, wielokrotnie więcej samochodów

Władze szczebla regionalnego deklarują, że plan modernizacji dróg ma znaczenie także w kontekście wspomnianego już projektu taborowego. Autobusy, które w założeniach mają stworzyć sieć połączeń „ostatniej mili”, będą tam, gdzie to możliwe, wykorzystywać fragmenty, których stan techniczny ulegnie teraz poprawie. Na razie nie przedstawiono jednak listy przewidzianych do uruchomienia linii.

Ruch autobusowy na odcinkach, na których jest on prowadzony, ma niewielką skalę: na większości linii uruchamianych jest tylko kilka kursów dziennie. Decyzja UMWŁ o wykorzystaniu środków na modernizację dróg jest więc kolejnym przyczynkiem do dyskusji o tym, na ile środkiem do walki z wykluczeniem komunikacyjnym jest prywatny samochód. To właśnie użytkownicy aut będą bowiem najważniejszymi beneficjentami inwestycji drogowych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5