Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie tramwaje podmiejskie: Kradzież infrastruktury i podwykonawca MPK

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-08-01 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie tramwaje podmiejskie: Kradzież infrastruktury i podwykonawca MPK
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii Ozorków – Łódź, fot. archiwalna
Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na obsługę linii zastępczych do Zgierza i Ozorkowa jako podwykonawca MPK-Łódź. Tymczasem na linii lutomierskiej niedawno skradziono elementy infrastruktury sieciowej. Nie ma żadnych konkretnych planów wznowienia obsługi zawieszonych połączeń tramwajowych.

Łódzkie MPK musi poradzić sobie z zadaniem obsługi coraz większej liczby połączeń zastępczych za zawieszone linie tramwajowe. Niedawno zaczęło funkcjonować autobusowe Z3 uruchomione w związku ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego do pętli Marysin Warszawska. Wciąż prawdopodobna wydaje się także konieczność likwidacji przewozów na trasie do pętli Doły. Tymczasem nadal nie kursuje cały szereg tramwajowych linii podmiejskich o długich trasach: 43A do Konstantynowa Łódzkiego, 43B do Lutomierska, 45 do Zgierza i 46 do Ozorkowa.

MPK nie rezygnuje z poszukiwań podwykonawcy

Przewoźnik korzystał już z usług podwykonawcy – zgierskiego Markabu – który przejął obsługę części brygad wystawianych do realizacji „zetek” w północnej części aglomeracji (Z45 i Z46). Po zakończeniu kontraktu MPK rozpisało przetarg na obsługę wszystkich kursów na tych dwóch trasach. Nie udało się go jednak rozstrzygnąć, a mimo że od tamtego czasu minęło już kilka miesięcy, zamówienie nie zostało ponowione.

Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy przewoźnika, informuje jednak, że plany znalezienia podwykonawcy wciąż są aktualne. – Przetarg dotyczący linii Z45 i Z46 zostanie ogłoszony w sierpniu. Specyfikacja jeszcze jest opracowywana – powiedziała w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl.

Nie ustają kradzieże nieczynnej infrastruktury

Tymczasem ani w przypadku połączenia do Ozorkowa, ani w odniesieniu do linii konstantynowsko-lutomierskiej nie możemy mówić o jakichkolwiek nowych faktach, które przybliżałyby samorządy do wznowienia kursów tramwaju. Co więcej, na linii lutomierskiej doszło niedawno do kolejnej na terenie aglomeracji łódzkiej kradzieży sieci trakcyjnej. Pod koniec czerwca skradziono ok. pół kilometra przewodu jezdnego.

O zdarzeniu informowała łódzka „Gazeta Wyborcza”, przypominając, że podobne kradzieże miały wcześniej miejsce na trasie prowadzącej do Zgierza. Tamtejsze władze zdecydowały się na demontaż pozostałych elementów infrastruktury sieciowej, by również i one nie padły łupem złodziei. Gmina Lutomiersk nie odpowiedziała na nasze pytanie, czy ma zamiar podjąć podobne kroki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5