Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Rower publiczny uzupełni ŁKA?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-05-04 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Rower publiczny uzupełni ŁKA?
Stacja roweru publicznego.Fot. Kasper Fiszer
Czy w dziesięciu gminach regionu łódzkiego pojawią się stacje roweru publicznego? Województwo złożyło dziś odpowiedni wniosek w konkursie transportowym RPO. Zainteresowanie unijnymi środkami jest jednak bardzo duże.

Dziś Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaaplikował o dofinansowanie sieci roweru publicznego, która miałaby uzupełnić system Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorząd liczy, że z Regionalnego Programu Operacyjnego otrzyma na ten cel ok. 12 mln zł, co stanowi 85% wartości całego projektu. Wniosek będzie uczestniczył w konkursie zamkniętym w ramach priorytetu Niskoemisyjny transport miejski.

Rozbudują także łódzki system rowerowy?

UMWŁ pełni rolę lidera projektu, a w jego realizacji uczestniczyć chce dziesięć gmin: Koluszki, Łask, Zgierz oraz miasta Kutno, Łowicz, Łódź, Pabianice, Sieradz, Skierniewice i Zduńska Wola. Samorządy chcą kupić łącznie 1002 rowery, które będzie można wypożyczać w 125 stacjach. Najwięcej pojazdów miałoby trafić do Łodzi (140), gminy Koluszki (126) i Pabianic (122). System miałoby uzupełniać 15 parkingów rowerowych dla cyklistów niekorzystających z systemu wypożyczeń.

Wszystkie miejscowości, w których uruchomione zostać mają wypożyczalnie roweru, leżą przy liniach kolejowych obsługiwanych przez ŁKA. Przewoźnik kolejowy uczestniczył też w przygotowaniu dokumentacji konkursowej i koncepcji przedsięwzięcia. Jak tłumaczył dziś podczas krótkiej konferencji prasowej marszałek województwa Witold Stępień, utworzenie systemu ma być bowiem odpowiedzią na problemy spółki związane z nadmiernym obłożeniem jej składów rowerami, co wiązało się z utrudnieniami dla pasażerów.

Wypożyczalnie zamiast opłat w pociągach

– Był taki pomysł, by w związku z tym wprowadzić opłaty za przewóz rowerów, ale okazało się, że możemy rozwiązać kwestię poprzez budowę stacji rowerowych – mówił. – Rozmawialiśmy już z operatorami takich systemów i z mającą swój rower publiczny Łodzią i wiemy, że jest to możliwe – wskazywał. – Potem do pomysłu przekonywaliśmy samorządy lokalne – dodał. Gminy muszą bowiem stworzyć sieć stacji, która umożliwi pobranie tam roweru, którym będzie można dojechać na dworzec.

UMWŁ chce, by system roweru publicznego w każdej z objętych programem miejscowości był kompatybilny z łódzkim. Ma to zapewnić także integrację już istniejącego systemu w samej Łodzi z dodatkowymi stacjami, które miałyby powstać w ramach wojewódzkiego projektu. – W kolejnym etapie, gdy obejmiemy kolejne miejscowości połączeniami ŁKA, miast z systemem rowerowym na pewno przybędzie – zapowiedział marszałek. Jednym z takich ośrodków, w których zainteresowanie wypożyczalniami mogłoby być duże, jest jego zdaniem Tomaszów Mazowiecki.

Więcej środków RPO to szansa m.in. dla pabianickiego tramwaju

Witold Stępień zwrócił uwagę, że zainteresowanie środkami na projekty transportowe w ramach RPO jest bardzo duże. Oprócz sieci rowerów w konkursie pojawią się bowiem też gminne projekty związane z zakupem autobusów niskoemisyjnych, a także pabianicka koncepcja modernizacji linii tramwajowej. – Być może przesuniemy więc środki z innych osi priorytetowych – powiedział marszałek. Dodał, że informacja o przyznaniu środków na wojewódzki system pojawi się prawdopodobnie za ok. cztery miesiące.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nextbike operatorem Legnickiego Roweru Miejskiego

Mobilność

Nextbike operatorem Legnickiego Roweru Miejskiego

Jakub Dybalski 18 kwietnia 2017

Łódzkie: Czy powstanie rower publiczny ŁKA?

Komunikacja

Łódzkie: Czy powstanie rower publiczny ŁKA?

Kasper Fiszer 27 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5