Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódzkie: Przełom ws. węzłów przesiadkowych? PLK chcą podpisać umowę

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-09-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Przełom ws. węzłów przesiadkowych? PLK chcą podpisać umowę
fot. Kasper FiszerDworzec w Głownie
W przyszłym roku mają ruszyć prace budowlane w Pabianicach, gdzie powstanie drugi (obok stacji Pabianice) przystanek kolejowy. PKP PLK chcą bowiem podpisać umowę na projekt i wykonanie robót w ramach szerszego przedsięwzięcia, które obejmie również stworzenie węzłów przesiadkowych w Strykowie i Głownie. Do zawarcia kontraktu ma dojść jeszcze w tym roku.

Przewidziany do realizacji w ramach obecnej perspektywy finansowej UE tzw. drugi projekt przystankowy wciąż nie może dojść do skutku. Pomimo ponawiania przetargu na projekt i wykonanie modernizacji stacji w połączeniu z budową węzłów przesiadkowych w Strykowie i Głownie oraz budowę nowego przystanku kolejowego w Pabianicach PKP PLK wciąż otrzymywały oferty znacząco przekraczające kosztorys. Tak samo było w ostatnim postępowaniu, w którym oferty otwarte zostały w lipcu tego roku.

Wreszcie uda się wybrać wykonawcę?

Choć wydawało się, że znów nie dojdzie do wyboru wykonawcy, możemy doczekać się przełomu w tej ważnej dla funkcjonowania transportu w aglomeracji łódzkiej sprawie. – Obecnie analizowane są oferty złożone w przetargu na wybór wykonawcy projektu i prac budowlanych w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest do końca roku – powiedział nam bowiem Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jednym z istotniejszych zadań w ramach tego przedsięwzięcia ma być budowa przystanku Pabianice Północ (jego nazwa wciąż ma charakter roboczy). Dwa perony jednokrawędziowe mają powstać w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Lutomierskiej. – Poprawi to dostępność kolei w drugim co do wielkości (po Łodzi) mieście aglomeracji – ocenia przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Początek robót budowlanych już w przyszłym roku

Roboty w tym miejscu mają się rozpocząć według aktualnego harmonogramu w drugiej połowie przyszłego roku i zakończyć w 2022 r. Wiemy już, że w okolicach przystanku pojawią się miejsca parkingowe i wiata rowerowa. Do samych peronów prowadzić mają natomiast pochylnie, które ułatwią dostanie się tam osobom poruszającym się na wózkach czy podróżujących z małymi dziećmi.

Jak finansowane będą długo oczekiwane prace przy budowie węzłów przesiadkowych i nowego przystanku? – Ubiegamy się o środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego – powiedział Rafał Wilgusiak. W związku z tym, że w przygotowaniu przedsięwzięcia brał udział Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, przyznanie dotacji wydaje się niemal pewne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5