Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódzkie: Prace w trzech węzłach intermodalnych przy dworcach

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
22-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwa przebudowa dworca Zduńska Wola, połączona z przywracaniem mu historycznego wyglądu. Oprócz elewacji remont objął też wnętrze. Częścią tej samej, mającej zakończyć się w przyszłym roku inwestycji jest budowa kładek w Strykowie i Głownie.

Wartość inwestycji w Zduńskiej Woli wynosi ok. 4,5 mln zł. Prace rozpoczęły się w czerwcu od usunięcia starego tynku i odsłonięcia zabytkowej, czerwonej cegły. Wykonawca rozebrał też pokrycie dachowe i wymienił więźbę. Trwają przygotowywania do wymiany instalacji elektrycznej i wodnej oraz ogrzewania.

Historyczny z zewnątrz, nowoczesny w środku

Docelowo dworzec ma odzyskać wygląd zewnętrzny z czasu otwarcia Drogi Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej (1902 r.). W środku nowy układ kas i połączenie poczekalni z częścią komercyjną ma poprawić funkcjonalność obiektu. Przed dworcem powstaną stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe i stojaki dla rowerów. Całości dopełni zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki. – Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów – zastrzega zarządca infrastruktury.

W latach 2017-2020 roku PKP PLK przebudowały stację Zduńska Wola. Powstały wtedy nowe, szersze perony i przejście podziemne z windami. Po rewitalizacji odcinka ze Zduńskiej Woli do stacji Łódź Kaliska maksymalna prędkość na linii wynosi 120 km/h, a czas podróży najszybszymi pociągami do stolicy województwa skrócił się o jedną trzecią.

Filary kładek już stoją

Przebudowa zduńskowolskiego dworca jest częścią szerszego, wartego ok. 50 mln zł pakietu inwestycji pod nazwą „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. W jego skład wchodzą też prace w trzech innych lokalizacjach: Pabianice Północ (budowa nowego przystanku), Stryków oraz Głowno. Zadanie jest współfinansowane w 85% ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

W Głownie i Strykowie najważniejszą częścią inwestycji będą kładki dla pieszych, umożliwiające bezkolizyjne dojście na perony (dotychczas można było na nie dotrzeć tylko przecinając tory w jednym poziomie). Z myślą o osobach niepełnosprawnych, podróżnych z ciężkim bagażem i opiekunach z dziećmi w wózkach zaplanowano windy. W obu miastach wybudowano już betonowe podpory, na których zostanie osadzona główna konstrukcja kładek. Każda z nich będzie liczyła ok. 42 m długości i 3 m szerokości. Kładki mają być oddane do użytku w przyszłym roku.

Próby znalezienia wykonawcy dla czterech węzłów multimodalnych trwały ponad dwa lata. W pierwszym przetargu budżet został przekroczony o blisko 250%, drugie postępowanie zostało unieważnione. Ostatecznie umowę udało się podpisać dopiero w czerwcu ubiegłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Mobilność

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Mobilność

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5