Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódzkie: Oferty na trzy węzły przesiadkowe znów zbyt drogie

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-07-02 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Oferty na trzy węzły przesiadkowe znów zbyt drogie
fot. KFDworzec w Strykowie
Wszystko wskazuje na to, że tylko w Zduńskiej Woli uda się wybrać wykonawcę budowy kolejowo-autobusowego węzła przesiadkowego. Dla prac w Strykowie, Głownie i Pabianicach złożone oferty są zdecydowanie za drogie. Próby wyboru wykonawcy dla pakietu inwestycji trwają od wiosny ubiegłego roku.

Na pierwszą część zamówienia PKP PLK zamierzały wydać nie więcej, niż 19 398 670,03 zł brutto. Rozbieżność między tą kwotą a złożonymi ofertami jest ogromna: już najtańsza propozycja (warszawskiej firmy SARINŻ) przekracza kosztorys przeszło dwukrotnie (44.707.666,08 zł brutto). Nieco lepiej jest w części drugiej – tu w założonej kwocie 5 112 905,96 zł brutto mieści się jedna oferta (Zakład Robót BUDOMAX Arkadiusz Baś z Sieradza, 4.625.095,20 zł brutto). Warto jednak zwrócić uwagę na dystans między nią a pozostałymi trzema chętnymi: najtańszą z pozostałych ofert wyceniono już na 17.292.983,94 zł brutto.

Pierwsza część zamówienia obejmowała prace związane z modernizacją stacji w Głownie i Strykowie (linia 15) oraz budową przystanku przy Lutomierskiej w Pabianicach. Druga polegała na przebudowie dworca w Zduńskiej Woli wraz z otoczeniem. Wszystkie inwestycje PKP PLK chciały realizować w trybie „projektuj i buduj”. 40% punktów przyznawano za kryterium jakości (długość okresu gwarancji – wszyscy uczestnicy zadeklarowali jej udzielenie na 6 lat), a 60% – za najniższą cenę.

Historia wyboru wykonawców dla prac na trzech stacjach i jednym przystanku jest już bardzo długa. Przetarg, o którym mowa, był już czwartym z kolei. W pierwszym, ogłoszonym wiosną ubiegłego roku przetargu wartość jedynej złożonej oferty przekraczała kosztorys inwestorski aż o 242%. Postępowanie unieważniono. W drugim, lipcowym przetargu nie było żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Za trzecim razem, pod koniec roku, wszyscy trzej uczestnicy ponownie zażądali przeszło dwukrotnie więcej pieniędzy, niż oczekiwały PKP PLK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5