Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Łódzkie: Nadal chcemy doprowadzić do remontu linii lutomierskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2022-04-10 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Nadal chcemy doprowadzić do remontu linii lutomierskiej
fot. Kasper Fiszer
Wciąż nie doczekaliśmy się żadnych konkretów w sprawie długo zapowiadanego remontu linii tramwajowej do Lutomierska. Samorząd regionalny zapewnia jednak, że pomimo upływu czasu od pierwszych deklaracji nie zrezygnował on z planów wznowienia obsługi trasy. Nadal toczą się więc rozmowy z CPK dotyczące form obiecanego gminie wsparcia.

Od 2019 r. nie kursują tramwaje na podmiejskiej linii tramwajowej z Łodzi przez Konstantynów Łódzki do Lutomierska. Powodem wstrzymania ruchu był zły stan torowiska i sieci trakcyjnej, w wyniku czego przewoźnik, MPK-Łódź, odmówił dalszej obsługi odcinka. Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się prace remontowe pomiędzy Łodzią a Konstantynowem. Dalszy fragment ciągu biegnący do Lutomierska nie jest natomiast przedmiotem żadnych inwestycji.

Gmina zaapelowała o intensyfikację działań

W 2020 r. samorząd województwa łódzkiego poinformował, że znalazł środki na remont. W wyniku negocjacji z rządem dotyczących przebiegu linii kolei dużych prędkości przez aglomerację łódzką Centralny Port Komunikacyjny miał zrezygnować z planów przecięcia Konstantynowa nowym torowiskiem. Niejako w zamian, choć nie planowano wcześniej budowy stacji pasażerskiej obsługującej ten rejon, władze centralne miały zapewnić wsparcie dla gmin na odtworzenie połączenia tramwajowego.

Dotychczas za tymi słowami nie poszły jednak konkretne czyny. W ciągu dwóch lat nie przedstawiono żadnego realnego scenariusza finansowania wartych kilkadziesiąt milionów złotych robót. W związku z tym gmina Lutomiersk zaapelowała ostatnio do władz wyższych szczebli o podjęcie starań zmierzających do realizacji przedsięwzięcia.

Województwo: Wciąż toczą się rozmowy o formie wsparcia


Region, który zapewniał o swojej skuteczności w zabieganiu o środki, przekonuje teraz, że pomimo upływu czasu plan pozostaje aktualny. – Pozostajemy w stałym kontakcie ze spółką Centralny Port Komunikacyjny w celu dopracowania formy wsparcia inwestycji – stwierdza Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Nie podaje przy tym choćby orientacyjnej daty zakładanego startu prac czy wznowienia kursowania tramwajowej linii 43B.

W zamian za nieczynne połączenie tramwajowe wciąż kursują więc autobusy zastępcze. Dodatkowo obsługują one wieś Kazimierz, którą omija torowisko, bo równocześnie z likwidacją tramwajowego 43B zrezygnowano także z funkcjonowania linii autobusowej PKS Łódź z Łodzi do Lutomierska przez Kazimierz. Istniejące połączenie jest obsługiwane nieco rzadziej niż raz na godzinę.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5